בעקבות ההסלמה החריפה ביממה האחרונה ברצועת עזה, בכיר בחיל האוויר התייחס לאירועים האחרונים בהם שוגרו עשרות רקטות לעבר ישראל ולתקיפות הנרחבות של צה"ל ברצועה. "חיל האוויר נמצא בפריסה הרחבה ביותר מאז צוק איתן", אמר, "המטרה שלנו למנוע את המשוואה שחמאס מנסה לקבוע שעל כל פעולה שלנו יש תגובה".
"בשבועות האחרונים שיפרנו מוכנות על מנת לבחור את העיתוי המתאים. אנחנו בתחילתו של תהליך, אבל הגענו לזה ערוכים", הוסיף הבכיר וציין כי מאז הלילה שוגרו למעלה מ-90 רקטות, מתוכן כ-20 יורטו. "הישגי כיפת ברזל ברמה גבוהה דומה לאירועים קודמים. עד עכשיו הזליגות קטנות".
עוד הוסיף הבכיר כי "חמאס בוחר לירות למרחב הקרוב לרצועת עזה, אך זה יכול להשתנות גם בהיקפים וגם במרחבים ואנחנו ערוכים לכך. אל מול רצועת עזה, חיל האוויר כולו הגנתי והתקפי בפריסה ובפעילות הרחבה ביותר שלו בארבע השנים האחרונות".

השמדת מפקדת חמאס בבית להייא. צילום: דובר צה"ל
עשרות השיגורים שבוצעו במהלך היום לעבר שטח ישראל החלו במהלך הלילה בעקבות תקיפות צה"ל. שרי הקבינט המדיני-ביטחוני מקבלים עדכונים שוטפים על התקיפות הצפויות ויתכנסו מחר לדיון חירום בנושא המצב בגזרה. בנוסף, דווח כי מתנהלים מגעים דרך המודיעין המצרי ושליח האו"ם למזרח תיכון על מנת לתווך בין ישראל לחמאס.

איזנקוט בהערכת מצב. צילום: דו"צ


בתוך כך, בצה"ל אמרו כי ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, קיים לפני זמן קצר הערכת מצב באוגדת עזה בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ומפקדים נוספים. בהערכת המצב הוצגה פעילות הכוחות ומוכנותם להגברת עוצמת הצעדים המבצעים ככל שיידרש.
 
"צה"ל פועל כנגד פעילות הטרור המובלת על ידי ארגון הטרור חמאס במרחב הגדר, נגד שיגורים על יישובי הדרום וטרור האש. צה"ל יגביר את עוצמת תקיפותו ברצועה ככל שיידרש. נמשיך לפועל לשיפור המציאות הביטחונית ולחיזוק תחושת הביטחון של תושבי הדרום", אמרו בדובר צה"ל..
 מוקדם יותר, דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס, אמר גם הוא כי גל התקיפות ברצועת עזה הוא הרחב ביותר מאז מבצע צוק איתן. "ישנם שלושה וקטורים שמתרחשים ולא ניתן להמשיך בהם: 1. טרור האש. 2. פעולות טרור נגד כוחותינו ועל הגדר.  3. ירי רקטות בתגובה לתקיפות שלנו. אנחנו מתכוונים לעצור את שלושתם".