טרור העפיפונים נמשך למרות הדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לארגוני הטרור הפלסטיניים ברצועת עזה. במהלך היום (ראשון) תקפו כלי טיס של חיל האוויר מספר חוליות של משגרי עפיפוני תבערה בחלקים שונים של הרצועה. התקיפה הראשונה היתה מזרחית לבית חאנון, ועל פי דיווחים פלסטינים, נפגעו בה שני בני אדם. 



בתקרית נוספת, תקף חיל האוויר חוליה בדרום הרצועה. דובר צה"ל אמר לאחר מכן כי "צה"ל רואה בחומרה שיגור עפיפוני ובלוני תבערה וימשיך לפעול בעצימות גוברת והולכת כנגד מבצעי טרור זה". בין שני המקרים האלה דיווחו הפלסטינים על תקיפה גם במרכז הרצועה, מזרחית לדיר אל בלאח. בנוסף, בשעות האחרונות פרצה דליקה באזור יד מרדכי כתוצאה מבלון תבערה, כוחות הכיבוי השיגו שליטה על האש. לפני כן אותר בלון חשוד במושב גיאה, בשני האירועים הללו אין נפגעים. 



במהלך היום נשמעו טענות כי ישראל הסכימה להפסקת אש שלא כוללת את הפסקת טרור העפיפונים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכיש את הטענה ואמר כי "במהלך השבת פגענו בחמאס באופן משמעותי וקשה. המדיניות שלנו ברורה - מי שפוגע בנו אנו פוגעים בו ובעוצמה רבה. זה מה שעשינו אתמול. צה"ל הנחית על החמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן. אני מקווה שהם קלטו את המסר, אם לא, הם יקלטו אותו בהמשך. שמעתי שאומרים שישראל הסכימה להפסקת אש שתאפשר את המשך טרור האש של העפיפונים והבלונים - זה לא נכון. איננו מוכנים לקבל שום התקפות נגדנו ונגיב בהתאם".



שר הביטחון אביגדור ליברמן הזהיר את חמאס מפני חידוש שיגור עפיפוני התבערה ואמר כי "אין שום כוונה להכיל לא רקטות ולא עפיפונים ולא שום דבר. בסך הכל חמאס ספג מכה קשה". לדבריו, "90% מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים והשאר יורטו. אבל אלה שכן, נפלו בתחומי המגורים. זו מציאות בלתי סבירה שאזרחים רצים למקלטים. אני מקווה שהחמאס יסיקו מסקנות ולא יהיה לזה מחיר".



ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר כי "הסכם הפסקת האש שהושג עומד למבחן היום ובימים הקרובים. מבחינתנו הפסקת האש שהושגה חייבת לכלול הפסקה מידיית של טרור ההצתות, הפרחת הבלונים והעפיפונים ששורפים את שדותינו ומשבשים את שגרת חיינו. לא נסבול מציאות של טרור מכל סוג, לא ירי ליישובינו, ולא הצתת שטחנו כמו שאף מקום אחר בארץ לא היה מוכן לסבול. אנחנו סומכים על צה"ל ומגבים פעולותיו להבטחת ביטחון התושבים ומצפים מקובעי המדיניות להבטיח שקט ובטחון מיידי וארוך טווח".

הנייה: "האויב לא יימלט מעונש"
בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה, איים כי ישראל תיענש: "הדם הטהור של ילדינו לא ייעלם והאויב לא יימלט מעונש מידי ההתנגדות האצילית ועמנו הנדיב", אמר הנייה. לדבריו, "האויב מעוניין לכפות משוואות בכללי הפתיחה באש, אבל ההתנגדות עומדת מנגד ומציבה את המשוואה שלה". הוא גם התייחס לצעדות השיבה ואמר כי הן יימשכו עד שהמטרות שלהן יושגו, ובראשן הסרת המצור על רצועת עזה. 

ואילו שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, אמר במסיבת עיתונאים בעזה כי "אתמול היינו על סף מלחמה... עימות שאף אחד לא רוצה וכולם יפסידו ממנו. הפלסטינים בעזה בעשור האחרון עברו שלוש מלחמות. הישראלים מעבר לגדר חיו תחת איום מתמיד של שיגור טילים. המעגל הזה חייב להיעצר ולהסתיים. אני רוצה לפנות היום קודם כל לפלסטינים בעזה כי אני יודע שבתנאים הקשים בהם הם חיים קשה לקבל את דבריהם של נציגי הקהילה הבינלאומית שמבטיחים שמצבם ישתפר. אבל אני חייב לפנות לכל ההורים של כל ילדי עזה היום, ולומר להם לסגת לאחור ולשמור על ההפגנות לא אלימות. אני פונה גם לפלגים הפלסטינים שלא יגרמו לפרובוקציות בגדר, לעצור את שיגור הטילים והפצמ"רים, לעצור את את עפיפוני התבערה ולתת סיכוי לשלום".