ברקע ההסלמה בדרום שהתבטאה בשיגור למעלה מ-200 רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל במהלך השבת, גורם בכיר בחיל האוויר התייחס היום (ראשון) לתקיפות צה"ל ברצועה, במהלכן הוטלו יותר מ-100 פצצות וטילים על מטרות חמאס וארגונים נוספים, וציין כי יש לצה"ל ארסנל רחב של מטרות איכותיות. 
"לאורך מספר רב של שבועות, אפשר לומר חודשים, אנחנו מתכוננים בשת"פ טוב מאוד עם פיקוד דרום לאפשרות של הסלמה", ציין, "במקרה הזה, ההסלמה האחרונה. נערכים לתקיפת מגוון די רחב של מטרות, את חלקן ראיתם אתמול. חלק מהמטרות מפתיעות: שתי מנהרות התקפיות, מתחם מפקדת הגדוד בבית לאהייה שתקפנו בו 20 רכיבים. ותקיפת המבנה - שהיה מבנה ציבורי פעם והפך למבנה של חמאס, מתחתיו מתחם אימונים". 
תקיפת מבנה רב קומות במחנה הפליטים שאטי

"תקיפה ביום היא מורכבת. כרגע אנחנו רוצים לתקוף תשתיות ולא פעילים וזו פעולה מורכבת ביום. אם לא יהיה שקט לתושבי עוטף עזה אנחנו ערוכים גם להמשך. מבחינתנו הדברים מוכנים. אם יגדירו שאין שקט אנחנו יודעים לעשות את הדבר הנדרש כדי שיהיה שקט", הדגיש.
אימונים של אנשי חמאס במבנה שהוצג כספריה

בתגובה לדבריו של הבכיר הבהירו בצבא כי "צהל פועל על פי מדרגות תקיפה משתנות ובהתאם להערכות המצב והצורך המבצעי. אין בצה"ל דרקטיבה שלא לפגוע במחבלים. כל האפשרויות המבצעיות מוכנות להפעלה, מיעוטן כבר הופעל. הגורם המצוטט נתן תשובה לשאלה על פגיעה במחבלי חוליה ספציפית במהלך הלילה, לא התייחס לדרקטיבה כללית".

צילום: AFP
עוד הבהיר הקצין, כי צה"ל עושה את המירב על מנת לא לפגוע בחפים מפשע. "אנחנו עושים את המירב שלא לפגוע בבלתי מעורבים", אמר, "הכוח שלנו הוא שאנחנו יודעים בדיוק את המטרות שאנחנו רוצים לתקוף". 

כזכור, אתמול ביצע צה"ל תקיפת מטרות נרחבת ברצועת עזה ביניהן בניין רב קומות במחנה הפליטים שאטי ותקיפה רחבה על מפקדת גדוד חמאס בבית לאהיא בצפון רצועת עזה. בצה"ל אמרו כי בניין רב הקומות במחנה הפליטים שאטי שימש כ"הספרייה הפלסטינית הלאומית", מבנה נטוש ועצום הסמוך לרחוב נאצר, הרחוב הראשי בדרום שכונת רימאל בעיר עזה. המבנה צמוד למסגד הגדול "שיח' זייד" וחמש קומותיו היו מיועדות לשימוש תושבי הרצועה, לשירותים ציבוריים וממשלתיים או לכל הפחות לדיור.

מפקדת גדוד חמאס בבית לאהיא שהותקפה. צילום: דו"צ
 "במקום זאת, המבנה הגדול משמש מזה שנים כמתקן אימונים של גדודי חמאס ללחימה בשטח בנוי, השתלטות על מבנים, ובתקופה האחרונה אף כמתקן לתרגילי הישרדות במנהרות – וזאת הודות למנהרת לחימה שנחפרה תחת המבנה. המנהרה עצמה היא שלוחה של רשת המנהרות התת-קרקעיות המאסיביות של חמאס ברצועה. חמאס ממשיך להשתמש בתשתיות אזרחיות לצרכים צבאיים ובכך מסכן את האזרחים שתחת חסותו", הוסיפו בצה"ל.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון הראה ב-״אלמונסק״ עמוד הפייסבוק של מתפ״ש בערבית סרטון בו נראים אנשי חמאס מבצעים תרגיל ברחבת אחד הבניינים שהותקפו: ״בסרטון שלפניכם רואים בבירור את אנשי הזרוע הצבאית של חמאס מבצעים תרגיל ברחבת הבניין שהותקף. אתמול עלו טענות כי מדובר בבניין אזרחי תמים וגן ילדים". 
 
"האמת לפניכם: אימוני לוחמה בשטח בנוי, תרגיל המדמה חטיפה של חייל צה"ל והורדתו למנהרת טרור - אלה המטרות שעבורן שימש הבניין! 
לא רק זאת, מבנה האימונים ממוקם גם ליד מסגד, מקום קדוש המשמש לתפילה! תושבי עזה, הבינו! מי שמבצע אימוני טרור ליד פארק של ילדים - לא איכפת לו מהילדים שלכם״, אמר אבו רוקון.