בשבע בבוקר, כשהשומר הגיע למשמרת, הוא גילה שדלתות המחסן באזור המסחרי של טהרן פתוחות, והכספות - ששמרו על הסוד הכמוס ביותר של משטר האייתוללות, פרוצות וריקות. הניו יורק טיימס חשף היום (ראשון) פרטים נוספים על מבצע המוסד, שבו גנבו סוכני הארגון אלפי מסמכים ונתונים בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית, אותם חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים המפורסמת בסוף אפריל.



על פי הדיווח, לפריצה היה חלון זמן של שש וחצי שעות בלבד, במהלכה יכלו הסוכנים להיכנס למבנה, וזאת כדי להתחמק מהאבטחה של האיראנים במתקן שבו הוחזקו סודות הגרעין. בזמן הזה, היה על הסוכנים לפרוץ את שתי דלתות המבנה, ולשלוף את הכספות, שבהן הנתונים על הגרעין האיראני נשמר. כדי לפרוץ את הכספות, השתמשו הסוכנים במבערים שמגיעים לכ-2,000 מעלות והתיכו את דלתותיהן. 



בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים. צלם : אבשלום ששוני
בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים. צלם : אבשלום ששוני



למרות ההצלחה בפריצה למתקן, נאלצו הסוכנים להשאיר חלק מהכספות ללא שנפתחו, אך בזכות מידע פנימי, ידעו הפורצים בדיוק לאילו כספות לגשת. לאחר ששומר הבוקר הגיע, בשעה 07:00 למשמרתו, וגילה את הפריצה, כבר לא נותר מהסוכנים זכר. השומר הפעיל את האזעקה, ועשרות אלפי אנשי ביטחון איראנים החלו בחיפושים אחר הפורצים, אך למרות הקשיים, הצליחו הסוכנים להבריח את המסמכים, שחשפו את תוכנית הגרעין האיראנית במערומיה.



במידה רבה, על פי הטיימס, דווקא מאמצי איראן להסתיר את הארכיון, ולהסוות אותו כמתקן אזרחי ותמים, הובילו להיתכנות המבצע המסובך. כחלק מהמאמצים שלא לחשוף את מטרת המבנה, לא הוצבה עליו שמירה במשך כל שעות היממה, מה שאפשר לסוכני המוסד את חלון ההזדמנויות לפרוץ למבנה, לגנוב את המסמכים, ולצאת ממנו ללא פגע.