החרפה בצעדים, ומוכנות לעימות: הקבינט המדיני ביטחוני התכנס הערב (ראשון) כדי לדון בטרור העפיפונים ובהתחממות האחרונה בדרום, והוחלט על החרפת המאמצים נגד חוליות מפריחי העפיפונים והבלונים. על פי דיווח בחדשות 10, לפני הדיון הועברו מסרים לחמאס כי משלב זה, ישראל תראה בהפרחת העפיפונים והבלונים כהפרה של הפסקת האש בגבול הרצועה. חמאס לא קיבל את התנאי שהציבה ישראל, ועל כן הוחלט כי יהיה ניתן לפגוע בחוליות המפריחים בשני סייגים, הראשון, שהמפריחים יהיו פעילי חמאס מוכרים, ושלא יהיו ילדים בין המפריחים.



במהדורה של חברת החדשות הוסיפו כי במהלך הדיון בקבינט התפתח עימות בין שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) לבין הרמטכ"ל גדי איזנקוט, במהלכו הביע הרמטכ"ל התנגדות לחלק מהדרישות של הדרג המדיני. "מדוע לא לירות בכל מי שיורה נשק אווירי לעבר היישובים שלנו וגם לעבר החוליות?", שאל בנט והוסיף, "אין כל מניעה משפטית. למה לירות לידן ולא בהן? מדובר במחבלים לכל דבר".



איזנקוט ענה: "אני לא חושב שלירות בנערים וילדים שלפעמים הם אלה שמשגרים את הבלונים והעפיפונים זה נכון", בתגובה לכך בנט הקשה,  "ואם מדובר בבוגר שמזוהה כבוגר?", על כך שאל הרמטכ"ל  "אתה מציע להפיל פצצה ממטוס על חוליות משגרי עפיפונים ובלונים?". כשבנט אישר שזוהי אכן כוונתו אמר הרמטכ"ל כי "זה נוגד את עמדתי המבצעית והערכית".




חוליית משגרי עפיפונים, צילום: AFP
חוליית משגרי עפיפונים, צילום: AFP





"התקשורת מלבה את המצב ומציגה את הדברים באופן מעוות"



העימות בין איזנקוט לבנט לא היה היה הקרב היחיד שקיים שר החינוף במהלך ישיבת הקבינט. . במהלך הדיון ביקש השר ליברמן מהשרים לא לתקוף את ראש הממשלה בתקשורת מכיוון שהדבר אינו מסייע בהתמודדות הישראלית מול חמאס. ליברמן לא אמר את שמו אך השרים הנוכחים אמרו כי היה ברור שהדברים מופנים לשר בנט שיצא בפומבי נגד ההחלטה של ישראל להסכים להפסקת האש.



בדיון אחר שהתקיים בקבינט, שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה יובל שטייניץ על הנושא, וטענו כי התקשורת מנסה לנפח את התופעה כדי לנגח את ראש הממשלה. שטייניץ העיר בנוגע לתופעה כי  "כל הזמן אומרים ישראל בוערת, ישראל נשרפת. ישראל לא בוערת", וראש הממשלה ענה כי התקשורת מעצימה את הדברים, היא מלבה ומציגה את הדברים באופן מעוות", עוד הוסיף ראש הממשלה כי "לא ניתן לשכנע את הציבור כשהתקשורת מגויסת".