שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר היום (שלישי) במהלך ביקור בתרגיל אוגדה 162, כי במידה וישראל תאלץ לצאת למערכה היא תוכל להכריע כל אויב. בביקור שערך יחד עם הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הדרום, אמר ליברמן: "צה"ל מוכן וערוך לכל משימה שנטיל עליו. ביקרתי בתרגיל, פגשתי את המפקדים והלוחמים, התרשמתי מאוד מהמוכנות ומהמוטיבציה. במידה ונאלץ לצאת למערכה, אנחנו נוכל להכריע כל אויב".



שר הביטחון הוסיף: "צה"ל יודע מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות. אנחנו נקבע את כללי המשחק ולא אף אחד אחר". בתוך כך, בלון מחובר למטען חשוד אותר בתוך שטח בית ספר במועצה האזורית אשכול. לא היו תלמידים בבית הספר באותה עת, והוא נוטרל על ידי רכז ביטחון שוטף של המועצה האזורית אשכול.



בתגובה להמשך הפרחת עפיפוני התבערה מרצועת עזה, ישראל הפסיקה מהבוקר העברת דלק וגז לרצועת עזה ממעבר כרם שלום עד יום ראשון הקרוב, זאת לאחר שצה"ל הודיע בשבוע שעבר כי לא יתבצע כל ייצוא או שיווק של סחורות מרצועת עזה במעבר הסחורות ויתאפשר מעבר של ציוד הומניטרי בלבד, הכולל מזון ותרופות, שמאושרים באופן פרטני על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. 

ממשרד הביטחון נמסר כי "לאור המשך ניסיונות הטרור מצד ארגון הטרור חמאס, החליט שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בהתייעצות עם ראש המטה הכללי, על סגירת מעבר כרם שלום להכנסת דלק וגז עד ליום ראשון הקרוב. המעבר ימשיך להעביר מזון ותרופות שיאושרו באופן פרטני". כמו כן הוחלט על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מטווח של שישה מיילים ימיים לשלושה מיילים ימיים.
בתגובה להחלטה נמסר מחמאס כי היא "משקפת את כוונותיה הרעות של ישראל להדק את המצור ולבצע פשעים נוספים נגד האנושות. ישראל אחראית להשלכות המסוכנות של צעד זה". כזכור, סבב ההסלמה בסוף השבוע והפסקת האש שהושגה, נפסק אומנם ירי הרקטות, אבל טרור האש נמשך גם שלשום, ואתמול תקף בתגובה כלי טיס של צה"ל שתי עמדות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. העמדות סמוכות לנקודה ממנה מחבלים שיגרו בלוני תבערה שהציתו שריפות בשטח ישראל.