ברשתות הערביות פורסם היום (שלישי) סרטון יוצא דופן שבו תועד רגע הפגישה בסמוך למסגד שיח' זאיד שברצועת עזה, במהלך הפצצת חיל האוויר מערבית לעיר במהלך יום שבת האחרון. בתיעוד נראים המתפללים הרבים בשעת התפילה. לאחר סיומה צולמה גם הפגיעה במבנה שנמצא ליד המסגד, מה שגרם לניתוץ חלקים מהתקרה, לפריצת הדלתות ולכניסת עשן רב למבנה הדת.



כזכור, במהלך יום שבת האחרון, ולאחר לילה לא שקט שעבר על יישובי עוטף עזה, שכלל גל של מעל עשר אזעקות צבע אדום, תקף חיל האוויר עשרות מטרות צבאיות בארבעה מתחמים צבאיים השייכים לארגון הטרור חמאס לאורך רצועת עזה.



במוקד התקיפה הרחבה על מפקדת גדוד חמאס בבית לאהיה הופצצו שטחי אימונים ללוחמה בשטח בנוי, מחסנים לאחסנת אמצעי לחימה, מתחמי אימונים, חמ"לים, משרדים ועוד. השעות האחרונות נשמעו עשרות אזעקות במרחב עוטף עזה בעוד חיל האוויר ממשיך את התקיפות בשטח הרצועה.



כמו כן, הותקפו אתר לייצור אמצעי לחימה ומחסנים לאחסון אמצעים שונים בהם גם יכולות צבאיות של הזרוע הימית של חמאס. לפי דיווחים פלסטינים, מטוסי צה"ל ירו טילים לעבר יעדים בעיר עזה ובצפון הרצועה, ופיצוצים אדירים נשמעו ברפיח. במהלך המתקפה האינטנסיבית של חיל האוויר הושמדו מוצבים, בעיקר של חמאס. שרי הקבינט קיבלו בלילה שיחת עדכון על התקיפות הצפויות, וכי מתנהלים מגעים דרך המודיעין המצרי ושליח האו"ם למזרח תיכון כדי לתווך בין ישראל לחמאס.