אזעקה הופעלה הלילה (שלישי) במספר יישובים במועצה האזורית גולן בצפון הרמה. לאחר בדיקה, דובר צה"ל מסר כי התברר שמדובר באזעקת שווא. אתמול, מאות פליטים סורים התקרבו למרחק של 200 מטר מגדר הגבול עם ישראל ברמת הגולן והורחקו לעיני המצלמות. חיילי צה"ל כרזו להם בשפה הערבית להתרחק משדה המוקשים הסמוך. האזרחים הסורים העקורים מכפריהם בפרברי דרעא יצאו אתמול ממחנה הפליטים שבו שוכנו בשטח סוריה לעבר הגבול. חלקם נופפו במה שנראה כדגלים לבנים.

"חזרו לאחור לפני שמשהו רע יקרה. אם אתם רוצים שנעזור לכם, חזרו לאחור", קרא לעברם בערבית קצין צה"ל שעמד בצד הישראלי של הגבול והוסיף: "תתחילו לזוז". זו אינה הפעם הראשונה שהפליטים באזור מפגינים ומבקשים עזרה. אזרחים אלה מקבלים סיוע הומניטרי מישראל, בעיקר מידי מנהלת "שכנות טובה", שמעבירה להם מזון. הם הגיעו לגבול וביקשו סיוע, והחיילים כרזו להם שישראל תמשיך לסייע.
 
כאמור, האירוע מתרחש על רקע הקרבות בימים האחרונים, כיוון שמשטר אסד רוצה לחזור ולהשתלט על כל הגולן הסורי. שלשום הצליח הצבא הסורי לכבוש את תל אל־חארה, שהוא תל אסטרטגי המשקיף על ישראל. בתוך כך, עיתון המקורב לחיזבאללה דווח אתמול כי הנהגת המשטר הסורי החליטה לאחרונה להשיב על כנו את הסכם הפרדת הכוחות בין סוריה לישראל מ־1974. 
 

מקור בכיר מסר לעיתון הלבנוני "אל־אחבאר" כי בחודש האחרון למעשה מקיים הצבא הסורי את תנאי ההסכם בכך שהוציא את כוחותיו מהאזור המפורז שבקטע הצפוני של קו הפרדת הכוחות, שבחלקו כבר שולט המשטר. זאת, עוד טרם המבצע הצפוי של צבא אסד להשבת השליטה במחוז קוניטרה ובכל מרחב הגבול עם ישראל.
 
לפי הדיווח, מהלך זה הוא חלק ממדיניותו של המשטר הסורי לשלול מישראל עילה לפעולה תוקפנית נגדו. המקור סיפר כי ההנהגה הסורית "אינה מעוניינת בפרובוקציה כלפי האויב הישראלי וגרירתו לפעולות צבאיות שיקשו על התקדמות הצבא הסורי במערכת שחרור הדרום ובהחזקתו בגבולות. המטרה הראשונה והחשובה ביותר היא השלמת המבצע בלי לתת לאויב הזדמנות להכשלתו או עיכובו".
 
מרכז "אל־מרסד" הסורי לזכויות האדם, היושב בלונדון, דיווח כי צבא המשטר שולט על 91% ממחוז דרעא בדרום המדינה, סמוך לגבול עם ירדן. במקביל הועברו מאות מורדים לאזור אידליב. נוסף לכך דווח כי המשטר שולט על תל מסחוקה באזור קוניטרה. הצבא הסורי הניף בשעות אחר הצהריים את דגל המדינה בעיר החשובה בוסרא א־שאם, כדי להכריז על כך שהפרבר המזרחי של דרעא טוהר מנוכחות המורדים.