יום מתוח בדרום: חיל האוויר שוב תקף ברצועת עזה, כך על פי דיווחים פלסטינים. זוהי התקיפה האווירית השנייה היום (חמישי), לאחר שמוקדם יותר תקף כלי טיס של חיל האוויר חוליית משגרי בלוני תבערה סמוך לעמדת חמאס בדרום רצועת עזה. העמדה שבה מדובר שייכת ככל הנראה ל"משמר האזרחי" של חמאס. על פי דיווחים פלסטינים, מהירי נפגעו ארבעה בני אדם, אחד מהם נהרג - עבד אל-כרים רדואן, קצין שדה של הזרוע הצבאית של חמאס בחטיבת רפיח. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול בעצימות גוברת כנגד פעילות הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס ורואה בחומרה כל פעילות מסוג זה".



בתגובה לתקיפה, ירו מחבלים שתי פצצות מרגמה, שעל פי דיווח ברצועה, שוגרו לעבר דחפור וכוח הנדסי של צה"ל ממזרח לרפיח. אין נפגעים ולא נגרם נזק. לאחר מכן נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול, ומדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד, שנפל בשטח פתוח. בתגובה, צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. 



בנוסף, משעות הבוקר עומד מניין השריפות שנגרמו מטרור העפיפונים על 14. מוקדם יותר נשמע פיצוץ עז בדרום הרצועה, לאחר שצבא מצרים השמיד בצהריים מנהרה שיצאה מרפיח וחדרה לצד המצרי. 



מקום נפילת הרקטה. צילום: ביטחון אשכול
מקום נפילת הרקטה. צילום: ביטחון אשכול


לפני כיומיים בלבד נחת בלון תבערה בוער בשעות הצהריים בגן ילדים במושב בשדות נגב שבעוטף עזה, בזמן שילדים שהו בחצר. הגננת הרחיקה את הילדים והזעיקה כוחות כיבוי וחבלה בעקבות האירוע שבו לא היו נפגעים. בהמשך נמסר מצה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר ביצע תקיפה לעבר חולייה ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל.



בתוך כך, הבוקר דיווח העיתון הערבי "אל חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי ישראל וחמאס הגיעו להסכם, בתיווך מדינה שלישית, לפיו הצדדים יימנעו ממלחמה. מקורות דיפלומטיים מערביים אמרו לעיתון כי חמאס הודיע למתווך שהארגון יפעל להפסקת טרור העפיפונים ובלוני התבערה. במקביל, הבטיחה ישראל לא לצאת למלחמה מול התנועה השולטת ברצועה.



לפי המקורות, הארגון העזתי הודיע למתווך כי אינו יכול להמשיך לשמור על הסטטוס קוו הקיים, לפיו הוא משמש כ"שומר" הגבול, וזאת בצל המשך המצור על עזה. "חמאס הסכים למנוע הפרחת בלוני תבערה ועפיפונים באופן זמני, וזאת עד שתבדק האפשרות להסרת המצור", אמר המקור. כמו כן, הוא הוסיף כי "חמאס איים כי במידה ולא יוסר המצור הוא לא ימשיך במשימת מניעת הפרחת הבלונים והעפיפונים".



עוד דווח כי בצד הישראלי הבינו שאינם יכולים לצפות שחמאס ישמור על הביטחון לעד בצל המשך המצור. לטענת הגורמים שצוטטו בעיתון, ישראל לא העלתה את שלוש הדרישות הישנות שלה בפני חמאס למען הסרת המצור, בהן פירוז הנשק, הפסקת חפירת המנהרות ושחרור האסירים וגופות החיילים הנמצאים בעזה.