הפסקת האש הופרה הבוקר (שבת) כאשר צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לחדירת מספר חשודים אשר חצו את גדר המערכת. החשודים חזרו לשטח הרצועה. בתוך כך, בשעות הצהריים המאוחרות דיווחו כלי תקשורת פלסטינים כי צה"ל חידש את תקיפותיו, כאשר שוב נורה פגז מטנק לעבר מטרה, הפעם שג'אעיה שבמזרח העיר עזה, זאת לאחר שמוקדם יותר פרצה שריפה בנחל עוז בעקבות בלון תבערה. בהקשר זה יש לציין כי הפלסטינים טוענים כי עשרות בלוני תבערה הועפו בשעות הצהריים לעבר שטח ישראל. 



ואולם, לאחר שישי סוער בגבול רצועת עזה, תושבי הדרום העבירו לילה שקט בעקבות הסכם הפסקת האש שהושג בין ישראל לחמאס. בשעות הבוקר הנחה צה"ל את תושבי עוטף עזה לשוב לשגרה מלאה, הכוללת אף פתיחה מחדש של חוף זיקים לרחצה, זאת בתום הערכת מצב שקיימו בצבא. 


תקיפות צה"ל ברצועת עזה

במהלך הערב והלילה הותקפו 60 מטרות ברצועה, ביניהן שמונה עמדות תצפית, כשצה"ל תוקף באמצעות מטוסי קרב וטנקים. 15 מהמטרות היו שייכות לגדוד זייתון של החמאס, עוד כ-25 בבית להייה. מחסן של כלי טיס בלתי מאוישים נהרס גם הוא, במה שהיה אמור לשמש כאפשרות לפיגוע. 

התקיפה הנרחבת הגיעה לאחר שבשעות אחר הצהריים, נהרג חייל צה"ל מירי צלף, והוא ההרוג הראשון בגבול מאז מבצע "צוק איתן". הלוחם, ששהה ביחד עם חבריו בסיור, נפצע באורח אנוש ולאחר מכן נפטר מפצעיו. באירוע חוסלו ארבעה מחבלים.
 
עשן מיתמר מעל רצועת עזה אתמול. צילום: AFP
עשן מיתמר מעל רצועת עזה אתמול. צילום: AFP
תקיפת צה"ל בעזה. צילום: AFP
תקיפת צה"ל בעזה. צילום: AFP


במהלך שישי התקיימו שני דיונים ביטחוניים מיוחדים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרטמכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. כשאל הפגישה השנייה הצטרפו גם ראש השב"כ וכן בכירי צה"ל ומערכת הביטחון.
בצה"ל טוענים כי "התקיפות הביאו לפגיעה קשה במערכי הפיקוד והשליטה, אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, הגנה האווירית, מערכי אימונים, מערכי הלוגיסטיקה ובתשתיות צבאיות שונות של ארגון הטרור חמאס בגדודים שנתקפו. בין המטרות הותקפו מפעלים ומחרטות לייצור אמצעי לחימה, פיר כניסה לרשת מנהרות טרור, מפעל המשמש לייצור רכיבים לתשתיות תת-קרקע, מחסן כלי טיס בלתי מאוישים, חמ"לים צבאיים, מתחמי אימונים, עמדות תצפית ועוד".
 
ישיבת הקבינט. צילום: אריאל חרמוני, פלאש 90
ישיבת הקבינט. צילום: אריאל חרמוני, פלאש 90
עדי מאירי, דוברת המועצה האזורית שער הנגב, סיפרה ב"כאן" על מה שעבר בערב שבת: "תחושות קשות, התושבים שלנו, אני מניחה, כולם חרדים. לאף אחד אין כוח לעוד סבב, בייחוד אחרי שלושה חודשים של שריפות בלתי נפסקות, אנחנו גם ככה עם הלשון בחוץ. לילה מאוד דרוך אצלנו. אין הנחיות מיוחדות, חוץ מלהיות בקרבת מקומות מוגנים. כמו כל לילה בשלושת החודשים האחרונים, אנחנו דרוכים. אנחנו אמנם על סף משהו, אבל זאת השיגרה שלנו. יכול להיות שנקום בבוקר כאילו כלום לא קרה. אני מייחלת לזה שמחר נקום ויהיה שקט".

בהכנת הכתבה השתתפו: טל לב רם, יאסר עוקבי, ימי רוט ויניר קוזין.