ממשיך להיות מתוח בצפון: מספר אזעקות נשמעו הבוקר (שני) בגליל העליון וברמת הגולן שבצפון הארץ. דובר צה"ל מסר כי הן הופעלו כתוצאה מזיהוי שיגורים המבוצעים במסגרת הלחימה הפנימית בסוריה ונפלו בשטח סוריה. לאור זאת שוגרו שני מיירטי קלע דוד אל מול זיהוי רקטות שהיה חשש שיפגעו בשטח ישראל. בנוסף נמסר כי לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. באפריל אשתקד הושלמה קליטת מערכת קלע דוד במערך ההגנה האווירית של צה"ל והיא הוכרזה כמבצעית.



המערכת, שבעבר זכתה לשם שרביט קסמים, מיועדת ליירוט רקטות וטילים לטווח בינוני-ארוך של 40 עד 300 קילומטר ומטוסים ללא טייס, שפותחה במשותף על ידי רפאל הישראלית וחברת ריית'און האמריקאית.



שימוש בכורה. מערכת קלע דוד. צילום: דובר צה"ל
שימוש בכורה. מערכת קלע דוד. צילום: דובר צה"ל



"מעריכים שמדובר בכטב"מ"



בעוד שדובר צה"ל מוסר כי שיגור המיירטים כוון לרקטות שהיה חשש שיפגעו בשטח ישראל, ומבלי להבהיר האם היירוט הצליח, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מעריך כי מדובר ביירוט מוצלח של כלי-טיס בלתי מאויש שחדר למרחב האווירי של ישראל. במרכז המעקב מזכירים, בהקשר זה, כי אתמול בשעות הערב הותקף באמצעות טילים אזור בו ממוקמים מפעלים ביטחוניים של המשטר הסורי מערבית לעיר חמאת בצפון-מערב המדינה, ורומזים כי ייתכן קשר בין שני האירועים. לטענת גורם בצבא סוריה התקיפה אמש בוצעה על-ידי ישראל, וכך גם מעריך מרכז המעקב הסורי.



האזעקות הופעלו בעיר צפת, ובמועצות האזוריות מרום הגליל, הגליל העליון ומבואות החרמון, ואזעקה נוספת הופעלה בעיר קצרין ובמועצה האזורית גולן שברמת הגולן. בנוסף, תושבים בצפון דיווחו על כך שראו שובל עשן וכן דיווחו על הדי פיצוצים. 



מדובר בפעם הרביעית במהלך השבועיים האחרונים בהן נשמעות אזעקות באזור הצפון. לפני עשרה ימים נורה טיל פטריוט לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב לגבול מכיוון סוריה. הכטב"מ הופל באזור קוניטרה. מוקדם יותר באותו שבוע יורט כטב"מ מעל הכנרת וחלקים ממנו נפלו למימי האגם. לפני חמישה ימים הופעלו אזעקות בלילה, שהתבררו במהרה כאזעקות שווא.  



תושב צפת, משה אסף סיפר בגל"צ: "היו שתי אזעקות, אנחנו יושבים במרחב מוגן ומחכים להנחיות. ראינו פטריוט והבנו שקורה משהו".  ראש עיריית צפת, אילן שוחט אמר לרשת כאן ב': "העירייה פותחת בשעה זו את המקלטים הציבוריים. מדובר בהחלטה של העירייה, שנועדה לתת תחושת ביטחון לתושבים". שוחט הדגיש כי לא התקבלה הנחייה מפיקוד העורף לפתוח את המקלטים. לדבריו, השגרה בעיר נמשכת ואין שיבושים בפעילויות הקיץ והקייטנות.