כך זה נראה: עדי ראייה באזור ירמוך העלו לרשת תמונות של הריסות מטוס הסוחוי שהופל על ידי ישראל, כאשר עשן עולה בהם. בסרטון אפשר לשמוע אנשים צועקים בבהלה "מטוס, מטוס". כזכור, אתמול הפילה ישראל את מטוס הסוחוי של חיל האוויר הסורי, מדגם סוחוי 22, לאחר שחדר לעומק של שני קילומטרים במרחב האווירי של ישראל.



על פי דיווחים בתקשורת הסורית, המטוס התרסק בשטח שבשליטת דאעש במדינה, והטייס נהרג בהתרסקות. לאחר ההפלה, גורמים בסוריה טענו כי ישראל הפילה את המטוס "כחלק מהסיוע שלה לארגוני הטרור". עוד נמסר, כי "מטוס הקרב היה בדרכו לתקוף קבוצות טרור, אולם האויב הציוני הגן עליהן והוכיח שהוא מאמץ אותן".



לאחר ההפלה, מסר דובר צה"ל כי "בימים האחרונים ישראל העבירה מסרים ואזהרות בערוצים שונים, בגלל ריבוי פעילות אווירת סורית קדחתנית באזור", אמר דובר צה"ל. עוד נמסר כי מטוס הסוחוי המריא משדה התעופה T4, שהיה יעד למספר תקיפות בחודשים האחרונים, רובן מיוחסות לישראל. "ידענו שמדובר במטוס סורי ולא רוסי".




בתוך כך, הסורים פרסמו תמונה של גופת הטייס שנהרג בהתרסקות המטוס. בתמונה נראית גופתו החרוכה ליד שברי הסוחוי 22 שהתרסק בשטח סוריה לאחר שיורט על ידי טיל הפטריוט ששוגר לעבר. 

גופת הטייס הסורי שנהרג. צילום מסך
גופת הטייס הסורי שנהרג. צילום מסך