בעקבות אירועי חצי היממה האחרונה, בחמאס הודיעו כי הארגון "נכנס לכוננות עליונה" וקראו לכל הארגונים הפלסטיניים לפעול בעקבותיהם. אוהד חמו ('החדשות') לא התרשם מההודעה, וציין הבוקר (חמישי), בשיחה עם רוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור ב־103fm, כי משמעותה לא ברורה - לדעתו גם לחמאס בעצמו. עם זאת, הוא הצטרף להערכה שנשמעה לא פעם הבוקר בשידור, לפיה עימות צבאי נרחב בגזרה הדרומית קרוב מאי פעם.



"אני לא כל כך מסכים עם האמירה שחמאס לא שולט בעזה", קבע חמו בפתח דבריו, והסביר: "הוא שולט על עזה בצורה כמעט הרמטית ומלאה, גם אם לא על כל צלף".



לדבריו, הלך הרוח מהעבר השני של הגדר הפוך לגמרי מזה שמורגש לרוב בישראל. "אני לא בטוח שתאמינו לי, אבל בעזה מרגישים כמו מי שלקחו לידיהם את המושכות. אם אתה אזרח עזתי אתה שומע שישראל מגיעה על ברכיה למצרים ומבקשת שחמאס יאות להפסקת אש. לפחות להבנתי, יש חוויה של מי שעומדים לפחות בגובה העיניים מול ישראל", אמר.



 


חמו, שמכיר היטב את הרחוב הערבי, הוסיף: "צריך לקחת בחשבון את העובדה שהם מרגישים שהם שולטים במצב, שהם יכולים ברצותם לחמם או להרגיע את האזור, ולראייה התקשורת הפלסטינית שמבליטה כל תמונה של ילד מיישובי העוטף שרץ למקלטים".

בתוך כך, למרות הרצון המדווח של שני הצדדים להימנע מהסלמה, הכתב העריך כי "הרטוריקה בחצי היממה האחרונה מסלימה באופן יוצא דופן".

האם מתחת לפני השטח אתה מרגיש כי עימות נרחב, אפילו קרקעי, נמצא באוויר?
"החשש הזה קיים בהחלט. אזרח עזתי סיפר כי שמע מאיש חמאס שחבריו הצעירים ששים אלי קרב. האם הדבר הזה מייצג את אנשי הלשכה המדינית של הארגון? קשה לדעת. אפשר רק ללמוד מכך על הלך הרוח".

עריכה מטעם 103FM: יניב מורוזובסקי