רצח יותם עובדיה: במהלך הלילה נכנס ליישוב אדם מחבל פלסטיני בן 17, מחמד טארק דאר יוסף מכפר כובר שבנפת רמאללה, ורצח באמצעות סכין את יותם עובדיה ז"ל, ופצע באורח קשה אדם נוסף. לאחר מכן, התקדם לעבר האזרח אסף רביב, שהבחין בדמות החשודה ובדם על בגדיה. המחבל הצליח לדקור אותו בכתף, אולם רביב התעשת וירה בו, ובכך מנע אסון גדול אף יותר. היום (שישי) התראיין לכאן רשת ב' ואמר כי "תוך שניות קלטתי שהוא מלא דם, תוך שניות הוא פשוט דקר אותי. התרחקתי ממנו כמה שיותר, ותוך כדי שהוא רודף אחריי אני מוציא את האקדח מהתיק שעל גבי ומסתובב".



"הבנתי שהוא דקר, לא ידעתי כמה", אמר רביב. "הוא הצליח לדקור גם אותי, בכתף, אחרי שניסה לפגוע בגרון אבל הדפתי אותו. ברגע שהסתובבתי אליו הוא נעצר, הוא כנראה לא ציפה שיהיה לי אקדח או משהו. יריתי בו ירייה אחת, הוא קיבל אותה בכתף, אבל המשיך להתקדם לעברי. יריתי בו עוד 3-2 יריות. בדרך כלל אני זורק את התיק באוטו, אבל הפעם במקרה השארתי את התיק עלי, וזה המזל שלי".

רביב תיאר שהמחבל "התנשף בצורה דיי כבדה, היה באמוק כזה". לדבריו, "הייתי מפוקס בכל הזמן. ברגעים האלה אתה מבין שזה אתה או הוא, לא משנה מי הוא ואיך הוא נראה ומה הגיל שלו. ברגע שמישהו מזנק עליך עם סכין, אחרי שהוא כבר הצליח לדקור אותך, אתה לא עושה חישובים אחרים" 

"אחרי שיריתי בו שלושה כדורים, הוא נשכב על הרצפה, ונכנסתי למעצור בנשק", אמר האזרח. "תוך כדי, אשתי יצאה מהבית וצעקה לי 'מה קרה?'. אמרתי לה 'דקרו אותי'. הילדים בבית הבינו שמשהו מתרחש, קצת נבהלו, אבל לא סיפרנו להם כלום. לא נתנו להם לצאת ולראות את כל הבלאגן. אני נשארתי בזירה, לא רציתי להיכנס הביתה כדי שהילדים לא יראו אותי מדמם". 



כשנשאל כיצד הגיבו הילדים לרגעי האימה, אמר כי "יש לי תאומים בני 3 וחצי ואחד בן 6. התאומים לא ממש זוכרים, אבל הילד הגדול שאל אותי למה היה משטרות ואמבולנסים, ולמה היה זיקוקים בחצר. סיפרתי לו מה קרה, לא לפרטי פרטים. אמרתי לו שהיה מכות, ואבא תפס את האיש והפיל אותו לרצפה. לא אמרתי לו שנדקרתי".



"היישוב שלנו שקט מאוד", סיים רביב, "אני גר פה כמעט ארבע שנים ולא נראה לי שהיה פה פעם משהו".