בין מסיימי קורס החובלים היוקרתי של חיל הים הערב (רביעי) יהיה גם סגן בן ברק (21) מתל אביב, נכדו של השופט בדימוס אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר. “סבא תמך בי לאורך כל הדרך והוא יצפה הערב בטקס עם המשפחה. כולנו מתרגשים”, מספר הנכד ומדגיש: “עבורי הוא קודם כל סבא ורק אחר כך נשיא בית המשפט העליון בדימוס”.
ברק, בעבר אלוף ישראל בשיט מפרשיות מדגם 470, התלבט אם ללכת למסלול ספורטאי מצטיין בצה”ל ואולי לייצג את ישראל באולימפיאדה, או להתגייס לקורס החובלים הקשה והמאתגר. בסוף הוא בחר באפשרות השנייה. “הקורס משלב אתגר ועניין עם האהבה הגדולה שלי לים”, הוא מסביר. במהלך הקורס סיים סגן ברק, לצד חבריו לקורס החובלים, תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. ברק, שחתום על שירות קבע של יותר מארבע וחצי שנים, ישרת כחובל בספינת טילים סער־5.
 
על השאלה אם הוא מתכנן להמשיך בקריירה צבאית או ללכת בדרכו של הסבא וללמוד משפטים, הוא משיב: “אני עדיין לא יודע. נראה לי שאלך ללמוד, אבל לא משפטים. אולי ביולוגיה. עדיין מוקדם להחליט”.

נתונים קורס חובלים. קרדיט: דובר צה"ל

 

בטקס סיום קורס חובלים מס' 137 המתקיים היום בסימן 70 שנה לזרוע הים, ישתתפו 36 צוערים ממגמות שיט, צוללות, אלקטרוניקה ומכונה. מנתוני צה”ל עולה כי בין מסיימי הקורס 53% תושבי ערים, 19% ממועצות מקומיות, 14% מיישובים קהילתיים, 11% מהמושבים ו־3% מהקיבוצים. עוד נמסר כי לכרבע מהצוערים יש קרובי משפחה ששירתו בזרוע הים וכי כ־31% מהם עוסקים בספורט ימי.