ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח הערב (רביעי) מסר לאיראן והזהיר את משטר האייתוללות כי אם ינסה לחסום את מצרי בבאב אל-מנדב, בדרום ים סוף, היא תתקל בקואליציה בינלאומית שתמנע זאת ממנה. נתניהו דיבר בטקס סיום קורס חובלים ה-137, שנערך הערב בנמל חיפה במעמד נשיא המדינה, שר הביטחון הרמטכ"ל ומפקד חיל הים. 



"בתחילת השבוע היינו עדים להתנגשות חריפה מול גרורותיה של איראן שניסו לחבל בשיט הבינלאומי במצרים בפתחו של ים סוף. אם איראן תנסה לחסום את מצרי בבאב אל-מנדב, אני משוכנע שהיא תמצא את עצמה מול קואליציה בינלאומית נחושה למנוע ממנה זאת. קואליציה זאת תכלול גם את מדינת ישראל על כל זרועותיה".



על תפקידו של חיל הים לחיזוק עוצמתה הביטחונית של ישראל, אמר ראש הממשלה כי "הים מספק לנו הזדמנויות רבות, מעל הכל הים מגדיל את השטח הקטן של מדינת ישראל ומאפשר לנו לפרוס את כלי השיט שלנו מעל המים ומתחת למים במרחב עצום. זה נותן למדינת ישראל כוח עצום".



הנשיא ריבלין בהתייחס לסערת חוק הלאום ולהודעות של קצינים דרוזים על רצונם לפרוש מהצבא בגללו, ואמר כי "בצה"ל משרתים יחד, כתף אל כתף, חיילים יהודים ולא יהודים כאחד. לכם, אחינו ואחיותינו המשרתים בני כל הדתות, אני רוצה לומר היום - מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית בדיבור אחד. ערכיה של מדינת ישראל חקוקים במגילת העצמאות ובערכי היסוד של צבא ההגנה לישראל. ערך השוויון הוא מערכיו המקודשים של צה"ל, כך היה וכך יהיה". 

"כפי שאמר הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, האחריות המשותפת ורעות הלוחמים הן שימשיכו להוביל את דרכנו. את הוויכוחים, קשים ככל שיהיו, יש להשאיר מחוץ לצבא. צה"ל שומר עלינו ואנו נשמור עליו. לא נבדיל בין דם לדם. לא נבדיל בין אזרח לאזרח. אני מקווה ומתפלל שנצא מהימים האלה חזקים יותר, שווים יותר ומלוכדים יותר".
הנשיא התייחס גם לחיל הים ואמר לחובלים הצעירים כי "כיום גם מי שלא מרחיק ראות, יכול לזהות שהאופק והעומק האסטרטגי והביטחוני של ישראל וגם האופק הכלכלי הוא בים, במרחבים האדירים שאתם מופקדים על הגנתם. זרוע הים מהווה היום חומה בצורה, שובר גלים, בגבול הארוך ביותר והמורכב ביותר של מדינת ישראל. אתם חוד החנית, בהגנה על גבולותינו, בצפון, בדרום ובמרחבים שהשתיקה יפה להם".

שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס גם הוא לאיום האיראני על השיט: לאחרונה שמענו איומים לפגוע בספינות ישראליות בים סוף. אני מסתכל על האנשים מסביבי, הנמצאים כאן, וחבל שגם אויבנו לא יכולים לראות אתכם ולהבין שאנו ערוכים היטב לתת מענה לכל איום. גם בים סוף. גם בצפון. וגם בדרום".

שר הביטחון ליברמן מעניק דרגה בטקס סיום קורס חובלים. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון ליברמן מעניק דרגה בטקס סיום קורס חובלים. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"אני רוצה להדגיש: צה"ל ערוך ומוכן לתת מענה בשתי חזיתות בו זמנית, וגם בים סוף. רק שבמקרה כזה נהיה פחות בררנים והפגיעה באויבינו תהיה קשה יותר. אני מקווה שהם ייקחו את זה בחשבון".