מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, העניק אמש תעודת הערכה לגדוד "היהלום הצפוני" (פטריוט), על יירוט מטוס הקרב הסורי מסוג סוחוי-22, שחצה לשטח מדינת ישראל ב-24 ביולי, לפני כשבועיים.

תעודת ההערכה הוענקה הוענקה למפקדת הסוללה, סרן אור נעמן, ולסוללת הפטריוט שיירטה את מטוס הקרב הסורי. בנוסף, התעודה הוענקה במעמד החלפת פיקוד של מפקד הגדוד סגן אלוף ג', שפיקד על הגדוד בשנתיים האחרונות, ואותו יחליף סגן אלוף י'. 
מפקד חיל האוויר, נורקין אמר באירוע: "ג', למדת את יכולות ה'יהלום' בתפקיד הזה. למדת ולימדת. חינכת והובלת את אנשיך לתקופה ייחודית של פעילות מבצעית. זכית בדבר החשוב ביותר - באמון מפקדיך ואמון פקודיך. אנשי הגדוד, נידרש להגן על המרחב האווירי, נידרש להבטיח את השקט בצפון. היו חדים, היו מקצוענים ותמשיכו להוות עבור חיל האוויר מקור לגאווה. שמרו על השמיים נקיים. עלו והצליחו". 

מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף צביקה חיימוביץ' אמר: "איום הגנת שמי המדינה קיבל בשנים האחרונות תפנית גדולה והפך לממשי יותר, מדינות וארגונים מצטיידים בכלי טייס בלתי מאוישים ואלה הופכים למהירים יותר, קטנים יותר ובכמויות גדולות יותר. השינויים בזירה הצפונית הביאו את הגדוד לפעול בשנתיים האחרונות תחת פיקודו של סא"ל ג' לא מעט פעמים, עת הגדוד יירט בהצלחה רבה חמישה מל"טי אויב ועוד מטוס קרב סורי מסוג סוחוי-22 רק לפני כשבועיים". 

מטוס סוחוי. צילום: רויטרס