כ-30 חיילים במחלקה המורכבת מבני ישיבות סירבו להסתכל על מדריכת צניחה במהלך תרגיל, וסובבו את ראשם במהלך ההדגמה, כך פרסמה היום (רביעי) אמה של המדריכה, שירה מרגלית. בפוסט טוויטר שפרסמה האם נאמר כי "אתמול נרדמתי בקושי אחרי יום קשה שבו נאלצתי לשמוע את בתי נועה החיילת שהיא מדריכת צניחה, מספרת לי שבזמן שהדגימה ל-70 צנחנים תרגיל, 50 מהם הפנו אליה את הגב ונעמדו בשלשות כי היא אישה! וזו לא קבוצה של חרדים, זאת המציאות העגומה". המדריכה היא בתו של ראש אגף המבצעים האלוף אהרון חליוה.



בצה"ל אישרו את הדיווח, אך ציינו כי לא מדובר ב-50 חיילים כפי שטענה האם, אלא 30, והוסיפו כי בעקבות האירוע התקיימה שיחה עם החניכים ובה הבהיר להם מפקדם כי על פי פקודות צה״ל לא תהיה הפרדה בין מדריכים למדריכות בשום שלב בהכשרת הצניחה וחניך שינהג בחוסר כבוד כלפי מדריכות לא ימשיך בהכשרה.



בעקבות המקרה נמסר מדובר צה"ל כי "צה״ל הנו צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת, גזע ומין. צה״ל רואה חשיבות במימוש יעודו של צה"ל תוך שימת דגש על ראייה שוויונית וממלכתית".



 מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר בעקבות הפרסום: "לצערנו מדובר ב'פייק ניוז' שהוצנח לכותרות. בדיקה שערך האיגוד מצאה כי בניגוד לפרסומים, מפקדי החיילים בשטח הם אלה שהעמידו את החיילים בשלשות עם הגב למדריכה, וכך פעלו כלל בני הישיבות בהתאם להנחייתם המפורשת של המפקדים. אנו רואים בחומרה רבה את השימוש הנלוז בהוצאת שם רע על החיילים שומרי המצוות בצה"ל בכלל ונגד מסלול בני ישיבות ההסדר בפרט".