הכביש המוביל לאחד מהיישובים בעוטף עזה נסגר היום (רביעי) לתנועה בעקבות התרעות, כאשר במקביל נקראו התושבים לנסוע בכביש עוקף. האירוע מתרחש בצל המתיחות בדרום, ועל רקע הדיווחים על מגעים להסדרה עם חמאס. בצה"ל מסרו כי "לאור הצהרות חמאס וזיהוי פינוי מוצבים של ארגון הטרור חמאס, הוחלט בפיקוד הדרום על הגברת הכוננות וסגירת מספר צירי תנועה במרחב עוטף עזה. מעבר לזה אין הנחיות מיוחדות לעורף. צה"ל פועל להבטחת בטחון תושבי האזור, לא יאפשר פגיעה באזרחים ובחיילי צה"ל וערוך למגוון תרחישים".



ואולם, בכיר בחמאס טען מוקדם יותר כי המגעים להפסקת אש בין ישראל לתנועה נמצאים ב"שלבים מתקדמים". מי שאישר את דבריו היה בכיר ישראלי, שצוטט ברויטרס, וחזה פריצת דרך אפשרית במגעים לאחר ארבעה חודשים של עימותים בין הצדדים.



אתמול חיסל צה"ל שני מחבלים שביצעו, ככל הנראה, ירי לעבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה.  הפעולה בוצעה באמצעות טנק של צה"ל שתקף את העמדה של ארגון הטרור, ממנה בוצע הירי. באותו אירוע הונחו תושבי עוטף עזה להישאר בקרבת המרחבים המוגנים, אך מאוחר יותר הוציאה המועצה האזורית אשכול הודעה לפיה אין שינוי במדיניות בהנחיות לתושבים.



הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים של חמאס בתקיפת העמדה, תושבי מחנה הפליטים ג'בליה. שני ההרוגים הם מגדודי עז א-דין אל-קסאם. עבד אל-חאפז מחמד סילאווי ואחמד עבדאללה מורג׳אן, שניהם בני 23. לטענת חמאס לא מדובר בירי מכוון אלא בזליגה במהלך אימונים. מקורות פלסטינים מסרו, כי ״במוצב שהותקף הייתה פעילות לקראת סיום קורס לוחמה של הגדוד״.



על פי אחד הדיווחים במוצב שהותקף היו בכירים בלשכה המדינית של חמאס - סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי, מחמוד א-זהאר ואחמד באחר - שהגיעו כדי להיות נוכחים בזמן סיום הקורס. פלגים פלסטינים ברצועה קראו לנקמה ואמרו כי ״אסור לאפשר לכיבוש לשנות את המשוואה; ירי תמורת ירי ודם תמורת דם״.