הסלמה נוספת בדרום: אזעקת צבע אדום נשמעה בדקות האחרונות בבאר שבע, לראשונה מאז מבצע צוק איתן, וזוהתה נפילה בשטח פתוח מחוץ לעיר, ללא נפגעים ונזק. אזעקות נוספות נשמעו גם בלקיה ועומר. הערב אמור להתקיים משחק כדורגל בין הפועל באר שבע ואפואל ניקוסיה הקפריסאית במסגרת מוקדמות הליגה האירופית, והאירוע עלול אף להעמיד את קיום המשחק בסכנה. במרכז הרפואי ברזילי באשקלון התקבלו במהלך הלילה והיום 28 נפגעים.

7 מאושפזים כל היתר טופלו ושוחררו.
"לצערי אנחנו חלק מהמציאות הישראלית", אמר ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' לכאן, "מדובר בנפילה בשטח פתוח צפונית לעיר. בודקים את הדברים עם גורמי הביטחון ופיקוד העורף. אין ספק שאנחנו ערים למה שקורה בשבועות האחרונים ובטח ביממה האחרונה. אני מניח שהקבינט יצטרך לקבל החלטות, קודם כל בגלל מה שקורה בעוטף עזה. אני בוגר של שלושה סבבים כבר. דינו של טיל שנוחת בעוטף עזה כדין טיל שנופל בתל אביב וכך צריך להתייחס אליו".
כלי טיס של צה"ל ביצע תקיפה לעבר רכב ששימש חולית טרור ששיגרה רקטות לעבר שטח ישראל

בנוגע לקיום המשחק הערב אמר דנילוביץ' כי "שוחחתי לפני מספר דקות עם מפקד פיקוד העורף. לי אין את המודיעין שיש למדינת ישראל. דיברו בשעות האחרונות שזה הולך לרגיעה, יש דיבורים לכאן ולכאן. העיר שלנו פחות או יותר מוגנת, כפי שמדינת ישראל יודעת לתת הגנה, אבל יש דברים שרק פיקוד העורף יכול לתת מענה. אין ספק שמשחק הכדורגל מחייב חשיבה לעומק. יש התייעצות אצל הרמטכ"ל ואני מניח שתתקבלנה החלטות לכאן או לכאן". 

"בסך הכל המדיניות של ישראל נוהגת באיפוק לאורך השנים עד שזה מקדיש את הסאה ויוצאים לעוד סבב", המשיך דנילוביץ', "אף מדינה לא הייתה מאפשרת איום כזה על הביטחון ועל האזרחים, ראינו מה חוו תושבי עוטף עזה. צריך לקבל החלטה. לגיטימי שהמדינה מנהלת משא ומתן, אבל צריך קווים אדומים, אי אפשר להמשיך לאורך זמן. אם הצד השני לא נרגע, אני אומר את זה לא בשמחה יתרה, אבל אם אין ברירה צריך לנקוט בפעולות יותר דרסטיות ואגרסיביות". 
 

הירי בבאר שבע הוא המשך מגמת ההתחממות בדרום, בין ישראל לחמאס בימים האחרונים. אזעקות צבע אדום המשיכו להישמע ביישובי עוטף עזה החל מאתמול בערב, ומצד שני צה"ל תקף ברצועת עזה כ-150 מטרות, מהן האחרונות שהותקפו במהלך הבוקר היו מתחם צבאי של גדוד מזרח רפיח, פיר של מנהרת לחימה מערבית לג'באליה וכמו כן שתי מנהרות לחימה שנמצאות בסמוך לחוף במרכז רצועת עזה, השייכות לחמאס. מאז אתמול בערב, זוהו מעל 180 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה מעל ל-30 שיגורים. 



ההפצצות ברצועה. צילום: רויטרס



השיגור לעבר באר שבע התרחש למרות דיווחים פלסטינים על התקדמות במגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס, כאשר בתקשורת הפלסטינית דווח על אולטימטום ישראלי שהועבר למצרים, לפיו אם לא תושג הפסקת אש עד השעה 16:00, תורחב המתקפה על רצועת עזה, וגורמים פלסטינים מסרו לרשת אל ג'זירה כי "סבב הלחימה הסתיים, וכעת הכדור נמצא בידי ישראל". 



בעקבות האירועים האחרונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל, בקריה בתל אביב. שבסיומה יתכנסו חברי הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון במצב. במקביל לכך, מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, ומפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, סיירו בערי הדרום ואמרו כי "אנשי העוטף הם אנשים חזקים שמתגוררים וחיים ברשויות חזקות אשר יודעות להתמודד במצבים מאתגרים. ביממה האחרונה ביצענו תקיפות משמעותיות ביותר כנגד ארגון הטרור חמאס אשר בחר להפר את השקט של תושבי עוטף עזה"



ההפצצות ברצועה. צילום: רשתות ערביות



"אנו ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לעשות ככל שיידרש על מנת לשמור על ביטחון התושבים ולחזק את תחושת הביטחון, אני בטוח בחוסנם של תושבי העוטף וקורא להם להמשיך ולהשמע להנחיות פיקוד העורף", הוסיף האלוף. כזכור, כתוצאה מהירי לעבר ישראל נפצעו ביממה האחרונה שלושה בני אדם, שתי נשים נפצעו בהתפוצצות רקטה במועצה האזורית אשכול, אחת מהן באורח קשה מפגיעת רסיס בחזה, והשנייה באורח קל. הן פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. שתי רקטות התפוצצו בשדרות, אחת מהן בשטח מפעל והשנייה בכניסה לבית. לא היו נפגעים אך נגרם נזק.



בתוך כך, פיקוד העורף הורה לרכבת ישראל להפסיק את תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות בעקבות הירי הבלתי פוסק לעבר יישובי הדרום. בהתאם להוראה, רכבות מצפון יסתיימו בתחנת אשקלון, ורכבות מדרום יסתיימו בתחנת נתיבות. במכללת ספיר ובמכללת חמדת הדרום הסמוכה לנתיבות הופסקו הלימודים ולא יתקיימו בחינות במהלך היום.

נפילה בשדרות. צילום: רויטרס