דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, התראיין הערב (חמישי) בעקבות יום הקרב בדרום, בו שוגרו לעבר ישראל מעל ל-180 רקטות ופצצות מרגמה, כאשר לראשונה מאז מבצע צוק איתן רקטה נחתה בשטח פתוח סמוך לבאר שבע. בראיון הטיל מנליס את האשמה להתדרדרות על ארגון החמאס והבהיר כי צה"ל מוכן למבצע קרקעי, אם ייאלץ לו, כדי להשיב את השקט לדרום.



"בארבעת החודשים האחרונים, חמאס בוחר לדרדר את מצב התושבים בעזה, לערוך את "צעדות השיבה", לחבל בגדר המערכת סביב הרצועה, לבצע ירי צלפים ואף לירות לעבר ישובי עוטף עזה", אמר מנליס והבהיר כי "אנחנו לא יכולים לקבל מציאות כזאת, צה"ל לא יכול לקבל מציאות כזאת, ואנחנו פועלים מולה בתקיפה רחבה מאוד של מטרות ברצועה, כולל מטרות טרור אסטרטגיות, ובשעה האחרונה גם תקיפת מבנה תשתית בעזה".
"חמאס חייב להבין שהוא משחק באש ואנחנו נגביר את הפעולות שלנו, עד להשבת השקט בדרום", הבהיר דובר צה"ל. "צה"ל ניצל את ארבע השנים האחרונות לשיפור היכולות שלו, האוויריות והקרקעיות, ומגוון יכולות. מה שראינו עד כה זה רק חלק מהיכולות שיש לנו, ההחלטה איך לנהוג ומה העוצמה נתונה לדרג המדיני, ונביא שקט לתושבי הדרום. אנחנו פועלים למטרה זו בנחישות, באחריות והרבה מאוד עוצמה". 

כזכור, בין ישראל לחמאס בימים האחרונים החלה התחממות נוספת בדרום, לאחר שצה"ל זיהה ירי לעבר כוחותיו במהלך תרגיל שביצע חמאס, וחיסל שני מחבלים בירי טנק. החל מאתמול אזעקות צבע אדום נשמעו בכל רחבי עוטף עזה, ואף בבאר שבע, ומצד שני צה"ל תקף ברצועת עזה כ-150 מטרות, מהן האחרונות שהותקפו במהלך הבוקר היו מתחם צבאי של גדוד מזרח רפיח, פיר של מנהרת לחימה מערבית לג'באליה וכמו כן שתי מנהרות לחימה שנמצאות בסמוך לחוף במרכז רצועת עזה, השייכות לחמאס. מאז אתמול בערב, זוהו מעל 180 שיגורים מרצועת עזה לשטח ישראל. סוללת כיפת ברזל יירטה מעל ל-30 שיגורים.