לאחר ארבע שעות של דיונים בקבינט המדיני ביטחוני, שהתכנס הערב (חמישי) בעקבות התדרדרות המצב הביטחוני באזור הדרום, הנחו ראש הממשלה ושריו את צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד ארגוני הטרור. במקביל לכך, הפלסטינים מדווחים כי הושגה הסכמה על הפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים החל מהלילה, דיווח אותו גורמים ישראלים הכחישו. בסיום הערכת מצב שקיים פיקוד העורף הנחו בצה"ל שלא לקיים לימודים בעוטף עזה, לאפשר התכנסות במקומות סגורים בלבד ובהיקף מצומצם והוגבלה העבודה למקומות בהם ישנם מרחבים מוגנים בלבד.



בכיר ישראלי מסר בסיום הישיבה כי "משעות הבוקר חמאס מבקש הפסקת אש ובמקביל ממשיך לראות. ישראל המשיכה לתקוף מטרות והקבינט הנחה את צה"ל להמשיך להגיב בעוצמה על אף הבקשות של חמאס", עוד הוסיף אותו הבכיר כי "הדיון הקבינט הוא השלישי בסדרה של דיונים שקיימה הצמרת המדינית והצבאית החל מאמש בשעות הלילה, היום בצהריים ובערב בקבינט", גורמם נוסף הוסיף כי אם יהיה לילה שקט, הסיכוי להמשך ההסלמה בדרום יפחת.



בהערכת מצב שקיים המפכ"ל, רב ניצב רוני אלשיך, בעקבות ההתדרדרות הביטחונית במקביל לישיבת הקבינט, אמר המפכ"ל כי "משטרת ישראל נערכה לתגבור נוכחות במרחב הציבורי ולמתן מענה מיטבי לאוכלוסייה בשעת חירום ומענה חבלה ובידוד זירות באזורי הנפילות. מדובר בעיתוי רגיש מבחינת ההתרחשויות ומשטרת ישראל ממשיכה בהיערכות מוגברת בדרום מול האיומים הישירים של ירי תלול מסלול, מול כלל התרחישים הביטחוניים שעלולים להתממש חלילה בחסות הירי, כמו גם מול השלכות האירועים בתחומי הסדר הציבורי, התנועה ותחומים נוספים. מחוז דרום וכוחות ההצלה העמידו כוחות תגבור וכוננות, תוך סיוע וגיבוי יחידות ארציות הערוכות לתת מענה לתרחישים השונים על פי הפקודות".



הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף



מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב מוטי כהן, ציין כי "אנו במחוז הדרומי מחויבים להמשיך לפעול תוך שילוב זרועות מלא עם הצבא ויתר גופי הביטחון והחירום וראשי המועצות על מנת להבטיח ביטחון מקסימלי ומענה מיטבי לתושבי הדרום. לצד מתן המענה לאירועי הירי יש חשיבות רבה לתשומת לב גם לאירועים ולתרחישים בלתי צפויים אחרים". 



כזכור, במהלך היממה האחרונה שוגרו כ-200 רקטות ופצצות מרגמה מכיוון רצועת עזה לעבר ישראל, מהם נפצעו תשעה בני אדם, בהן פועלת זרה במצב קשה, שנפגעה מרסיסים שחדרו לגופה. אחד השיגורים כוון, לראשונה מאז מבצע 'צוק איתן' לבאר שבע, והוא נפל בשטח פתוח בפאתי העיר. בתגובה לשיגורים, צה"ל ביצע מעל ל-100 תקיפות ברחבי הרצועה, ותקף מבני טרור רבים, ואף תשתיות של ארכון חמאס בעזה, בהן גם מרכז התרבות בשכונת רימאל