ברקע שיגור מכתב מטעם 100 משפחות שכולות נגד מינויו של האלוף יאיר גולן לרמטכ"ל, צה"ל מפרסם הודעת תמיכה רשמית בסגן הרמטכ"ל. בציוץ בטוויטר הרשמי של הצבא נכתב היום (שני) כי "האלוף יאיר גולן משרת בצה"ל 38 שנים בכל גזרות הלחימה ותרומתו לביטחון ישראל גדולה. הישגי צה״ל בלחימה בטרור,תחת פיקודו, מדברים בעד עצמם. הצגתו של האלוף גולן כמי שלא פעל או לא יפעל מול מחבלים,חוטאת למציאות. כל ניסיון לא מבוסס להטיל דופי בשמו הטוב של מפקד בצה״ל ובתרומתו המבצעית-אינו ראוי".



שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו גם כן דברי תמיכה באלוף גולן. "קצין מעולה ומפקד אמיץ שהקדיש את חייו לביטחונה של מדינת ישראל. קמפיין ההכפשה שמתנהל נגדו בימים האחרונים אינו ראוי ולא תהיה לו שום השפעה על הליך מינוי הרמטכ"ל".



כזכור, כ-100 משפחות שכולות החברות בפורום 'בוחרים בחיים', שיגרו אתמול מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן, ובו דרשו לא למנות את גולן לתפקיד, זאת בשל התבטאויות מעוררות מחלוקת שאמר בעבר. המכתב נכתב על ידי הרצל ומירב חג'אג', הוריה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע שאירע בארמון הנציב לפני כשנה וחצי, ומגיע על רקע פגישותיו של ליברמן עם המועמדים לתפקיד לפני מספר ימים. 

"מהתבטאויותיו של האלוף גולן עולה תמונה מדאיגה של מפקד המוכן לקחת סיכונים מיותרים של חיי חיילנו תוך השוואה של מדינתנו לגרמניה הנאצית ועוד. כהורים, כאחים, וכבני זוג שכולים ציטוטים אלה מדאיגים אותנו ביותר. גולן התבטא ואמר כי הוא מעדיף את חיי אוכלוסיית האויב על-פני זו של חיילי צה"ל ששומרים עלינו ומסכנים את גופם ונפשם".
עוד נכתב, כי "מהדברים של גולן עולה תמונה מדאיגה לפיה יש סיכוי שהוא היה מעדיף לעתים לראות את החיילים נרצחים, כי אין לדעת מהי כוונת המחבל עד לרגע ביצוע הפיגוע". בסיום המכתב, קראו המשפחות באופן ישיר לשר הביטחון שלא למנות את האלוף גולן לרמטכ"ל: "שר הביטחון ליברמן, אדם שדם ילדינו זול בעיניו אינו יכול לשמור ולפקד עליהם. אנו דורשים ממך שלא לשקול את מינוי האלוף גולן לרמטכ"ל הבא של צה"ל אלא לדחותו על הסף".

אלוף מיל' עמירם לוין: "עושים סיבוב על הכאב של המשפחות"
 
אלוף במיל' עמירם לוין התייחס בראיון ל-103FM לפרשה ואמר כי "לבי עם המשפחות השכולות ועשרות ומאות משפחות שכולות שאני פגשתי. אני לא מתערב במינוי רמטכ"ל ואני חושב שעם כל הכאב, אי אפשר ואסור להתערב גם מהדברים הקצרים ששמענו ממירב, שמדברת מדם ליבה, ואת שיר שלה אף אחד לא יחזיר. קל היה לראות שפה יש ארגונים, כמו 'אם תרצו', שעושים סיבוב על הכאב של המשפחות. זה רע, כואב וציני. שמחתי לשמוע שהשר ליברמן, הממונה על המינוי הגיב נכון ש'אף אחד לא יתערב'. זה הנושא החשוב".
 

"אני רוצה להגיד למשפחות דבר אחד", הוסיף, "דווקא מהכאב שלכם, ודווקא מזה שסבלתם מרצח מתועב ומחבלים מנוולים, אנחנו לא רוצים להיות כמוהם. אני לא נכנס להתבטאות כזאת או אחרת. זה הכוח שלנו. אני מעדיף רמטכ"ל שמוכן להתבטא בחופשיות, ולא חושש שכל משפט שלו, נכון או שגוי, יהפוך למלחמה פוליטית. בואו נשמור את צה"ל מחוץ לעניין הזה. בשורה התחתונה אנחנו מחפשים אלופים ורמטכ"לים שיגידו את הדברים ללא מורא, וכל המועמדים הם כאלה".

אלוף במיל' יום טוב סמיה התייחס אף הוא למקרה בראיון ברדיו 103FM ואמר כי "יאיר גולן ושאר המועמדים הם אנשים אמיצים. הם לא שם בגלל שהם מכירים אנשים, אלא בגלל הדברים שהם עושים. שוחחתי עם מספר משפחות שכולות, אבל ליתר ביטחון רציתי לוודא שאני לא מדבר שטויות. משפחות מובילות דעה, מתנגדות באופן נחרץ ל-100 המשפחות שחתמו על הנייר. אנחנו צריכים לכבד ולחזק אותם. ניטל מהם הדבר היקר מכל, וצריך לדעת איך לטפל בהם. זה מה שצריך לדעת לעשות, אבל להגיע למצב שבו הם חותמים על עצומה של מי יהיה הרמטכ"ל, שמי שעומד מאחוריהם זה 'אם תרצו', שדחף להם מניעים לתוך הפה, שאנשים דוחפים דברים לומר". 
 
"בואו נשמור על כבוד החללים והמשפחות השכולות", הוסיף, "אני לא מהמחנה של שר הביטחון, כידוע, אבל סמוך ובטוח, שהוא יהיה ממלכתי, שהוא יראיין את כולם. הוא יקשיב כמובן, עם הרמטכ"ל ועם אלופים. לא רוח טובה עומדת מאחורי האנשים האלה. יש לי שאלה פשוטה ל'אם תרצו'. למה לא שמעתי אתכם שמשפחות גולידן ושאול, ששר אמר עליהם שהם נגד? אתם מנצלים את המשפחות השכולות. השיימינג הוא עליכם".