שבוע לאחר חשיפת תאונות האימונים במגלן, במהלכן חייל נפצע באורח קשה בגבו לאחר שקפץ מג'יפ לתוך שיח קוצים, ואחר אושפז לאחר שנפצע באימון קרב מגע, נחשף היום (שלישי) מקרה התעללות נוסף ביחידת העילית. בראיון שהעניק אביו של לוחם לשעבר ביחידה למהדורה הראשונה של חברת החדשות סיפר האב על מסכת התעללויות, לכאורה, שעבר בנו במהלך מסלול האימונים של היחידה, שהחלה בעלבונות, והסתיימה ברשלנות רפואית חמורה שהגיעה עד להפסקת אימונים של שבוע.



על פי האב, שהדגיש כי הבן הגיע ליחידה כשהוא עם "מוטיבציית שיא", וציין כי הוא עצמו מתנדב כבר 15 שנה במילואים ביחידה לוחמת, ובנו הגדול היה קצין. אך לאחר שהגיע הבן ליחידה, הוא גילה כי יש בה מה שהוא הגדיר כ"אווירה מאוד אגרסיבית", כשבשיחות הצוותים "יורדים אחד על השני בצורה מאוד קשה". האב ציין כי אווירה זו לא מצאה חן בעיני בנו, ולאחר שהוא הביע את דעתו בנושא, הוא סומן כשעיר לעזאזל, וההתעללות בו הפכה לדרך גיבוש היחידה. 



בין השאר סיפר האב על מקרה בו אחד המפקדים קבע כי הבן לא הגיע מדוגם לבסיס, ובתגובה לכך, העמיד אותו ברחבת המסדרים כשהוא ניצב בצורת צלב ושאר חיילי היחידה היו צריכים "לעזור לו בלבוש", משרוך הנעל, הכפתורים, החגורה, כשהם נוגעים בו פיזית, והוא מושפל. בנוסף לכך, סיפר האב על השפלות מילוליות, ביקורת על יכולותיו וניסיון להפוך אותו ל"לא אחד מהחבר'ה".



זחל מאות מטרים כשהוא פצוע



שיא ההתעללות הגיע לאחר שהחייל נפצע במסדרות השטח של היחידה. האב סיפר כי הבן לא ביקש גימלים בגלל שהוא ידע "שלא עושים את זה" ביחידה, נחבש והמשיך באימון כשהוא פצוע. עם זאת, אחד ממפקדיו לא קיבל את זה שהבן לא עבר דרכו לפני שנחבש, פקד עליו להסיר את התחבושות והבן נאלץ לזחול לאורך מאות מטרים כשהוא פצוע. 



האב סיפר עוד כי במהלך הזחילה איבד הבן את כיפתו, ומצא אותה כשזחל לאחור. כששאל המפקד את הבן, כיצד הוא מצא אותה, ענה הבן כי הוא השתמש ב"דרך שביל הדם שהשארתי". המפקד ענה בתגובה כי לא מדובר שביל דם, אלא ב"שביל החלב". האב המשיך וסיפר שהמפקד פקד על הבן להמשיך באימון שבוע נוסף, תוך כאבים קשים, עד סיומו, ולאחר שחזר הבן לבסיס היחידה, וניגש למרפאה, נאלצו החובשים להפריד את מדיו ממנו באמצעים מיוחדים בגלל מצבו הבריאותי הקשה, והזיהום שהתפשט בבשרו. במהלך האימון התפשטה אף ביחידה מחלת עור ויראלית, שהשביתה את היחידה כולה לשבוע. כשהבן חזר מהגימלים שקיבל בסוף, מפקדו טען שהוא "אפס וחסר מוטיבציה". בעקבות מקרה זה, הבן עבר לשרת ביחידה אחרת, עדיין כלוחם.



האב סיים את דבריו ואמר כי מה שמקומם אותו, זה שלמרות הקבילה שהוגשה, מגלן ניצלו את מערכת יחסי הציבור של היחידה ושמם הטוב, לדבריו, כדי להימנע מביקורת והוסיף כי הוא "מעריך את פעילותם הקרבית, אבל מדובר פה ביחידה שהנורמות שלה בעייתיות ביותר, שזוכות לגיבוי מקצינים בכירים".