בבית המשפט הצבאי בעופר, החל היום (רביעי) משפטו של אסלאם נאג'י, פלסטיני, נצר למשפחת חמאס, שארבעת אחיו כבר יושבים בכלא הישראלי. נאג'י נאשם בגרימת מוות בכוונה תחילה, אשר מתפרשת בעצם כעבירת רצח בבית המשפט הצבאי. נאג'י רצח לפני כשלושה חודשים את סמ"ר רונן לוברסקי, לוחם דובדבן, עליו הושלכה פלטת שיש, שפגעה בו בצורה אנושה. 

משפחתו של לוברסקי דורשת מהיום הראשון בה התבטאה בנושא, כי על רוצח בנם ייגזר עונש מוות, אשר לא נגזר במשך שנים ארוכות. היום הגיעו אביו ואחיו של רונן ז"ל, ולדימיר ואריק לדיון, ונטשו אותו במחאה באמצע, לאחר שהבינו כי הרכב השופטים, שלא כולל שלושה קצינים בדרגת סגן אלוף, לא יכול לגזור עונש מוות על המחבל, אלא רק עונש מאסר ממושך. 

אסלאם נאג'י. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
"זה בזיון שאין לי מילים", אמר ולדימיר לוברסקי והוסיף: "אנחנו נלחמים על הרכב השופטים. מערכת המשפט שמה את עצמה מעל למערכת הפוליטית ומחליטה מה יהיה עוד לפני תחילת המשפט. הרכב השופטים לא מאפשר עונש מוות. זו בושה. אנחנו רוצים למנוע את הרצח הבא ושלא יהיו יותר משפחות שכולות. לפני הדיון אמרו במשפחת לוברסקי: "מדינת ישראל מאפשרת למחבלים להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו".

"הם יושבים פה על סיר הבשר ומקבלים מענק כספי מהרשות הפלסטינית, אספקה מהצלב האדום שלא הייתה מביישת מסעדת יוקרה במרכז תל אביב ותנאי מחיה שרבים מהמשפחות הנזקקות בארץ רק היו חולמות עליהן. צריך לשים סוף לחגיגה. ארבעת אחיו של  המחבל יושבים בכלא הישראלי. עונש מוות למחבל השפל ימנע את הפיגוע הבא חלילה".

סמ"ר רונן לוברסקי. צילום: באדיבות המשפחה


אחיו של אסלאם הם פעילים בחמאס אשר ביצעו בעבר פיגועים רבים בהם נרצחו ישראלים. האח עבדל מונאם אבו חמיד ביצע פיגוע טרור ורצח את רכז השב״כ נועם כהן בשנת 1994 ברמאללה. הוא חוסל חודשים לאחר מכן. האח נאסר מרצה מאסר עולם בכלא הישראלי ואח נוסף שוחרר מהכלא בשנת 2009.