הותר לפרסום: מצטפא חאלד עוואד פעיל טרור בן 36, נעצר על ידי שב"כ במעבר אלנבי כשניסה להיכנס לישראל בתאריך ה-19 ליולי 2018. מחקירת שב"כ, בשיתוף היאחב"ל, עולה כי עוואד גויס לארגון הטרור "החזית העממית" ופעל במסגרתו מאז שנת 2010. עוד התברר, כי עוואד היה חבר בחוליה שחבריה פועלים ומתגוררים באירופה, ועמד בקשר גם עם פעילי טרור מלבנון, סוריה, ירדן ואיו"ש. פרקליטות מחוז מרכז צפויה להגיש נגדו כתב אישום בימים הקרובים בגין עבירות טרור. 



עוואד הוא יליד מחנה פליטים פלסטיני בדרום לבנון, שהיגר לבלגיה וקיבל בה אזרחות. במסגרת פעילותו, יצא להכשרה צבאית בלבנון מטעם ארגון החיזבאללה בשנת 2015. בנוסף, סייע בהעברת כספי טרור מארגון "החזית העממית" בסוריה ולבנון לידי הפעילים באירופה. 



ארגון "החזית העממית" הוא ארגון טרור פלסטיני הדוגל במאבק מזוין נגד ישראל, והוא אחראי לפיגועי טרור רבים נגד אזרחים ישראלים בשטח המדינה ומחוצה לה, בהם גם רצח השר רחבעם זאבי ז"ל בשנת 2001.



מארגון השב"כ נמסר כי "החומר העולה בחקריה מעיד על התקרבות ארגוני הטרור הפלסטינים לציר השיעי בכלל ולחיזבאללה בפרט. זאת, לרבות הקצאת משאבי חיזבאללה ומתקניו לטובת אימונים והכשרות של פעילי טרור פלסטינים המוכשרים בלבנון ומשוגרים לפנים לטובת קידום טרור. החקירה ממחישה את האיום הנשקף מארגוני הטרור אשר מגייסים לשורותיהם פעילים בעלי תיעוד זר, המאפשר להם להיכנס למדינת ישראל".



עוד נמסר, כי "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לסיכול האיום הנשקף מארגוני הטרור הפועלים בחו"ל נגד מדינת ישראל".