ישראל מנהלת משא ומתן עקיף עם חמאס על מנת להביא לרגיעה בדרום, במה שמכונה בשפה מכובסת הסדרה בשפה. שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס לנושא בשיחה עם יואב לימור, רוני דניאל ואלון בן דוד בהתוכנית ה"קבינט" המשודרת ב-103FM. "אני לא יודע מה זה הסדרה ומה ההגדרות הללו. המציאות בשטח היא הרלוונטית וההתנהלות שלנו תהיה בהתאם אליה", אמר השר. "זה נכון שיש המון יוזמות מהעולם, אך עם כל הכבוד אנחנו ננהל את הדברים לפי האינטרס הישראלי. אין לנו אינטרס להרעיב את תושבי עזה אלא לנהל איתם דיאלוג מעל המנהיגים שלהם. אנחנו אומרים בצורה הכי ברורה: אם יהיה שקט בטחוני בצד השני יש לנו רצון להטיב את תנאי התושבים ברצועה. אם יהיה שקט וביטחון תושבי עזה יהיו המרוויחים הראשונים. אם יהיו הפרות סדר התושבים יהיו הראשונים שיפסידו".


כל 


"לרשות הפלסטינית יש אינטרסים משלה, האינטרס שלנו הוא להפיל את שלטון החמאס", הדגיש שר הביטחון, "קיימות שתי אופציות: או שנכנס ונכבוש את הרצועה תוך הקרבת חיילינו, או שניצור אביב ערבי ברצועה. אנחנו צריכים כל הזמן לתקשר עם הציבור ולדלג על הנהגת החמאס. לכן אני מקבל כל בוקר סקירה של השיח האינטרנטי ברצועה ואני יכול לומר לכם שמעולם לא הייתה תמיכה כה נמוכה בחמאס ברצועה. אחרי ארבעה חודשים חמאס לא הביא דבר לתושבים ומדינת ישראל היא הפתרון. לא נשלה את עצמנו, זה לא יקרה מחר ולא מחרתיים, אך זו הדרך הבטוחה כדי שתהיה ישות ערבית לצידנו".





"איינשטיין כבר הגדיר מהי טיפשות"


חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר נפתלי בנט, מתח השבוע ביקורת על המחוות של ליברמן לתושבי הרצועה והזהיר כי נקבל חמאס חזק יותר. ליברמן התייחס לעימות עם שר החינוך ואמר: "אני מכיר כמה פוליטיקאים שמפריחים ססמאות ורצים החוצה אחרי ישיבות קבינט. שכל שר יתעסק בתחום אחריותו כי לא חסרים לנו אתגרים בכל התחומים. כשאתה חזק ומצליח ופועל נכון מנסים לעצור אותך, כשאתה חלש מתעלמים ממך. אלברט איינשטיין הגדיר מהי טיפשות. עשינו כבר את עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן. אי אפשר לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאה שונה. הפתרון הוא להפוך את עזה לישות כלכלית שמספקת עבודה לשני מיליון בני אדם ותהפוך לסינגפור של המזרח התיכון. זה לא יקרה מחר בבוקר אבל זה הרבה יותר קרוב ממה שאנחנו חושבים".



מדוע לא להחזיר את העזתיים לעבוד בישראל?
"זה סיכון ביטחוני שהוא בלתי אפשרי. להכניס 9,000 עזתיים למדינת ישראל זה סיכון לא סביר. אנחנו פועלים בצורה נכונה במשרד הביטחון עם אסטרטגיה ברורה. אנחנו יודעים מה אנחנו עושים. עברנו את חמשת הימים הכי רגועים מאז מרץ וזה בגלל שמחקנו לעזתים בניין שלם, חיסלנו שלושה פעילי ועשרות נפצעו. כשהם הבינו שעומדת לבוא עליהם מכה קשה - הגיע השקט".



מדוע לא פעלנו במדיניות הזו כבר אחרי צוק איתן?


"אחרי צוק איתן הכל התפתח בצורה נכונה, עד שאבו מאזן קיצץ בתקציבים ובמשכורות של אנשי הרצועה. אבו מאזן פעל בצורה מחושבת כדי להוביל להסלמה נגד מדינת ישראל. אנחנו עובדים קשה דווקא בתקופות השקט ולא רק כשיש רעש ביטחוני, לעתים זה לא מגיע לתקשורת. הציבור בעזה מאוד קשוב לכל מה שנאמר במדינת ישראל ולכן עלינו להפוך אותם לאותו קהל שיקום וייצור אביב ערבי בעזה. ברגע שהעזתיים יוותרו על הרעיון להשמיד את מדינת ישראל אנחנו נהיה הראשונים שנסייע להם להתפתח. חמאס אינו חושש מאובדן חיי אדם ורואה בהרוגים כשהידים ולכן המכות שאנו נותנים לו בינתיים הן סביב פגיעה ביכולת ההתחמשות שלו ותקיפת מחסני הנשק".



"אי אפשר להתקדם"



שר הביטחון אביגדור ליברמן דחה את בחירת הרמטכ"ל הבא בעקבות השבתת הוועדה למינוי בכירים. בשיחה עם "הקבינט הביטחוני" ב-103FM, אמר ליברמן כי "אי אפשר להתקדם, הייתי אמור להעביר היום את רשימת השמות לוועדה למינוי בכירים אך היא מושבתת לפחות עד ה-6 בספטמבר. יש שורה של מינויים שתלויים בוועדה, כולל מינוי המפכ"ל הבא במידה ויוחלף ונגיד בנק ישראל". 

כזכור, שלשום דווח ב"החדשות" יו"ר הוועדה למינוי בכירים, השופט בדימוס, אליעזר גולדברג, הודיע לליברמן כי אין בשלב זה טעם להעביר רשימת שמות למינוי הרמטכ"ל, וזאת בשל תסבוכת משפטית בה מצויה הוועדה. גולדברג התייחס לחשד לניגוד עניינים, שדווח לראשונה במעריב, של שניים מחברי הוועדה, יעקב נגל ואיריס שטרק, בגין קרבתם לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמקרה של שטרק גם בשל סימני שאלה בנוגע לתפקודה בתקופה ששימשה כיושבת ראש נמל אשדוד, והאינטרסים העסקיים שלה במשרדי ממשלה רבים. בעקבות החשדות הוגשו עתירה נגד כהונת השניים בוועדה, שתחל להתברר רק בחודש הבא, מה שיגרום לעיכוב ארוך בפעילות הוועדה, ואם יוחלט שאין ביכולתם של נגל ושטרק לשמש בוועדה, גם הליך החלפתם ייקח זמן. בעקבות העתירה, ייתכן שמינוי תפקידים נוספים יתעכב, בהם יו"ר בנק ישראל, ואם יוחלט שלא להאריך את כהונתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, גם מינוי מחליפו ייתכן וייקלע לקשיים.

על סערת הקמפיין נגד האלוף יאיר גולן, אמר השרף כי "כל הקמפיינים נגד אנשים מסוימים בדרך כלל משיגים תוצאה הפוכה. אני יכול לומר, על סמך שיחות, שאי אפשר ליפול בין האנשים המועמדים כעת לתפקיד הרמטכ"ל הבא של ישראל. עומדת לפנינו בחירה בין ארבעה אנשים שונים עם יתרונות וחסרונות. טוב שמדינת ישראל מסוגלת להציג מעומדים שכאלה, אלו צרות של עשירים".