צה"ל יציין את שנת ה־70 להיווסדו בתערוכה ראשונה מסוגה למשפחות, שתכלול עשרות מיצגים ואפליקציות. התערוכה, "70 שנה של חדשנות", שמארגנים צה"ל ומשרד הביטחון, תתקיים בחול המועד סוכות בהיכל הטוטו בחולון.
 
התערוכה, שתהיה פתוחה לכלל הציבור ומותנית בהרשמה מראש, תכלול מיצג אורקולי מרשים, פעילויות ייחודיות ואינטראקטיביות לכל המשפחה, הופעות של להקות צבאיות, תצוגת כלים צבאיים ומתחמי אוויר, ים ויבשה. זאת, לצד מתחמים ייעודיים בנושאי המוח האנושי וטכנולוגיה.


 
נגמ"ש איתן. צילום: דובר צה"ל

 
נגמ"ש נמ"ר. צילום: דובר צה"ל


בתערוכה ישתמשו ביותר מ־100 מסכים במידות שונות, ותינתן למבקרים האפשרות להתנסות בכ־20 משחקים ואפליקציות אינטראקטיביות, בהם התנסות ברובוטים, סימולטור טיסה, הרכבת סירות, סימולטור צניחה ומשחק אינטראקטיבי של אגף המודיעין. בין הכלים המבצעיים שיוצגו לראשונה לציבור יהיו נגמ"ש איתן המתנייד על גלגלים, נגמ"ש מרכבה (נמ"ר) המבוסס על טנק המרכבה, רגל עץ – רכב ייעודי עבור הכוחות המיוחדים - ומיני טייפון, ערכת נשק מתקדמת המיועדת לשימוש ביחידות זרוע הים.
 

כל משתתף יקבל עם כניסתו "חוגר" אישי ואינטראקטיבי, שילווה אותו לאורך ביקורו בתערוכה, יאפשר לו לצבור נקודות בפעילויות השונות ולגלות בסיום ביקורו את התפקיד המתאים לו בצה"ל. "צה"ל הוא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. לאורך 70 שנות קיומו הוא חלק מכל בית ומגן על כל בית", ציין ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אלוף איציק תורג'מן. "אנחנו גאים להוביל תערוכה שמציגה את צה"ל ומערכת הביטחון בכל עוצמתם ולאורך 70 שנות קיומם".