פרסום ראשון: כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) לבית הדין הצבאי נגד סגן אלוף בצה"ל, ראש ענף בחיל הלוגיסטיקה שמשרת בתפקידים משמעותיים, ומואשם בהתנהגות שאינה הולמת קצין' במשך שנה וחצי, החל מאוגוסט 2015' ובעבירות על טוהר המידות, שקשורות לשימוש בכלי רכב צבאיים בניגוד לפקודות, בין השאר למטרות פרטיות לו ולבני משפחתו.



בין היתר הוא נאשם בהעברת כלי רכב מיחידה ליחידה אחרת בזמן שכיהן בתפקידים שנחשבים לבכירים, כאחראי לוגיסטיקה וכראש ענף תוך לקיחת רכבים מהיחידה הקודמת. בתפקידו כקצין לוגיסטיקה בכיר באוגדה, עשה שימושים ברכבים הצבאיים לשימושים אישיים מחוץ למסגרת תפקידו ללא התחשבות בצרכים של היחידות הצבאיות עליהן היה אחראי.



בין היתר מואשם הקצין הבכיר כי לקח רכב מסוג סוואנה, שהוא רכב שלא נועד למטרות פרטיות אלא לביצוע משימות צבאיות בלבד ואסור לו להיות מחוץ לצה"ל. חשוב להדגיש כי בזמן ביצוע העבירות היה בדרגת רב סרן ואף עלה לדרגת סגן אלוף, והיה לו רכב מהצבא כמו כל קצין בדרגות האלו. את הרכב הזה העביר לאנשי קבע אחרים ביחידות האלו כראות עיניו. במהלך החקירה עלה כי בהמשך השתמש בנהגים שאמורים לבצע משימות צבאיות למשימות אישיות שלו, ובין היתר היה שולח את הנהגים עם רכב הסוואנה ממרכז הארץ עד לאילת וחזרה. 



במקרים ארחים עלה כי נהגים נדרשו לבצע מטלות אישיות לו ולבני משפחתו שכללו בין השאר הסעות של בני המשפחה למטרות פרטיות. יש פה בעצם פגיעה בטוהר המידות וניצול משאבים של הצבא לשימוש אישי, התנהלות בעייתית שאינה הולמת קצין במעמדו, בניגוד לאינטרסים צבאיים, ופגיעה בתדמית הצבא. זאת, תוך מנהל מאוד לא תקין ובניגוד לפקודות.