סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה היום (ראשון) כי שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, הגיע לסוריה לצורך פגישות עם בכירים בממשל ובצבא. כזכור, איראן תמכה בכוחותיו של הנשיא בשאר אל אסד לאורך כל מלחמת האזרחים במדינה, אולם בימים האחרונים מתקבלים דיווחים לפיהם כוחות פרו-איראניים התעמתו צבאית מספר פעמים עם צבא סוריה באזורים בעלי משמעות אסטרטגית.

על פי הדיווח האיראני, חתאמי הגיע לסוריה בראשה של משלחת בת יומיים לדמשק, בהזמנת שר ההגנה הסורי עלי עבדאללה איוב. הוא צפוי כאמור לקיים מספר פגישות עם בכירים מדיניים וצבאיים במדינה לצורך תיאום "פעולות משותפות נגד הטרור וחיזוק הברית הידועה כציר ההתנגדות". עוד נכתב, כי מטרת הביקור היא למצוא דרכים לקשר טוב יותר בין הצבאות האיראניים והסורים.
עם הגיעו לדמשק, אמר חתאמי לכתבים כי הוא מתכוון להרחיב את שיתוף הפעולה עם סוריה, שנכנסת לשלב הבנייה מחדשה לאחר המלחמה, והוסיף כי הוא "מקווה לפתח שותפות פעילה בשיקום המדינה". חתאמי הצביע על נצחונות הברית המשותפת כנגד מה שכונה "קבוצות הטרור" כאבן דרך בתהליך שיתוף הפעולה האזורי. 



כזכור, גורמים במשרד ההגנה הרוסי מסרו אמש כי גורמים בסוריה מתכננים לבצע תקיפה כימית במדינה, כדי אמריקה ולבעלות בריתה סיבה לתקוף את סוריה. דובר המשרד, האלוף איגור קונאשנקוב הסביר לסוכנות הידיעות הרוסית RT כי "התוכנית לביצוע הפעולות שנועדו כדי לעורר פרובוקציות, הועלו על ידי חמושים מחזית א-נוסרה הנמצאים במחוזי אידליב".
 
הוא ציין כי משחתת אמריקאית הגיעה לפני מספר ימים למפרץ הפרסי. מנתונים של משרד ההגנה הרוסי עולה כי לכלי השיט יש 56 טילי שיוט. כמו כן, מטוס B-1B לנסר, מפציץ אסטרטגי סילוני על קולי, הגיע לבסיס חיל האוויר הקטארי. גורמים בצבא הרוסי הסבירו לסוכנות הידיעות כיצד המתקפה לכאורה אמורה להתרחש. לדבריהם, שמונה מיכליות כלור הועברו לכפר ליד העיר ג'סר א-שורור, הנמצאת במחוז אידליב.