איראן וסוריה הודיעו אתמול על חתימת הסכם שיתוף פעולה צבאי בפגישה שקיימו שרי הביטחון של שתי המדינות בדמשק. שר ההגנה האיראני אמיר חתאמי, שמבקר בסוריה, נפגש גם עם נשיא סוריה בשאר אל אסד ועם בכירים בצבאו. על רקע הדברים האלה אמר היום (רביעי) גורם מדיני בכיר כי המאבק להוצאת כוחות הרפובליקה האסלאמית מסוריה יימשך.

"ראש הממשלה הציב את המאבק בהתבססות הצבאית האיראנית בסוריה כיעד מרכזי, בדיוק כפי שהציב בשעתו את ביטול הסכם הגרעין והשיג יעד זה למרות שהדבר נראה אז בלתי אפשרי", אמר הגורם והוסיף כי "ראש הממשלה מנהל את המאבק הזה הן במישור המדיני והן במישור הצבאי. במישור הצבאי ימשיך צה"ל לפעול במלוא הנחישות נגד הניסיונות של איראן להעביר כוחות צבאיים ומערכות נשק לסוריה.

עוד אמר הגורם, כי "במישור המדיני ימשיך ראש הממשלה במאמץ להפעיל לחץ נוסף על המשטר באיראן, שנותן את אותותיו. כפי שצוטט היום בתקשורת נשיא איראן שאמר שרבים בעם איבדו אמון בעתידה ובעוצמתה של איראן בגלל הסנקציות הכלכליות".

הנשיא האיראני, חסן רוחאני, התייחס בדברים שאמר לטלוויזיה האיראנית לסנקציות שהוטלו על מדינתו בידי ארצות הברית ואמר כי טהרן תצליח להתגבר על האתגרים הכלכליים ותראה ל"פקידים האנטי איראנים בבית הלבן שהסנקציות ייכשלו". 

"הבעיות הכלכליות הן קריטיות", הודה רוחאני, "אך חשוב מכך הוא שאנשים רבים איבדו את אמונתם בעתיד הרפובליקה האסלאמית ומטילים ספק לגבי כוחה", אמר רוחאני, בתשובה לשאלות המחוקקים בנוגע לטיפולו בכלכלה, לאור עליית המחירים והאבטלה. "אנחנו לא מפחדים מאמריקה או מהבעיות הכלכליות", אמר. "נתגבר על הצרות".