יחיא סינוואר, מנהיג תנועת חמאס בעזה, אמר אמש כי חמאס החליט שיש להפסיק את המצור על הרצועה, וכי הוא לא יאפשר את קריסתה של עזה בכל מחיר. בשיחה שערך המנהיג עם עיתונאים ברצועה, הזהיר סינוואר מפני הטלת סנקציות נוספות על עזה, מאחר ומגיע לתושביה לחיות בכבוד, ואמר כי היא תשבור את כללי המשחק וכי חמאס יגיב כראוי במקרה שיוטלו סנקציות נוספות.



על המגעים והשיחות המתקיימים לצורך הגעה לרגיעה אמר מנהיג חמאס כי אין נוסח סופי לרגיעה ומה שהופץ עד כה בתקשורת הם רק רעיונות והצעות. הוא ציין כי להערכתו ניתן להגיע להסדרה בתוך חודשיים.



"המטרה של חמאס הינה לתמוך בעם הניצב לצד ההתנגדות ולא נרגע עד שהתושבים יחיו בכבוד שהם ראויים לחיות בו", אמר. לדבריו, הוגשו הצעות באשר לחיילים הישראלים השבויים ולפי הצפי, תחול התקדמות בעניין בקרוב, במקביל לרגיעה, אך בלי קשר בין הדברים. הוא טען כי הוא סבור ש"בתוך חודשיים ניתן להגיע להסדרה ברצועה, מהלך שמצרים אינה מתנגדת אליו ומעוניינת להמשיך ולהתאמץ למענו, גם אם לא יושג פיוס פנים-פלסטיני".



סינוואר לא נמנע מלהתייחס לעימות עם ישראל ואמר כי "אנחנו לא מעוניינים בעימות צבאי, אבל גם לא חוששים ממנו. חמאס הכין את עצמו היטב בשנים האחרונות ואת זה יהיה אפשר לראות בכל עימות עתידי. היקף המנהרות והמארבים בעזה התרחב מאז המלחמה האחרונה ואת כל הטילים ששיגרה ההתנגדות הפלסטינית במהלך 51 הימים במלחמה האחרונה, היא תוכל לשגר בחמש דקות. חמאס יכול לגרום לאזעקות בגוש דן לפעול במשך חצי שנה ברציפות, יכולת הטילים מדויקת יותר וראשי הנפץ גדולים יותר".



בתוך כך, ג'ייסון גרינבלט, שליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למזרח התיכון, מסר הלילה (חמישי) כי "הממשל האמריקני תומך במאמצים של נשיא מצרים א-סיסי ושל ממשלתו לתווך בניסיונות להשיג הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס ולהביא לתנאים שיאפשרו לרשות הפלסטינית להשיב את סמכויותיה ברצועת עזה".

עם זאת, גרינבלט מתח ביקורת חריפה על יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "הוא לא יכול למתוח ביקורת על התהליך מהצד. הרשות חייבת להיות חלק מהפתרון לפלסטינים ברצועה. אם אבו מאזן לא יעשה זאת, אחרים ימלאו את החלל". גרינבלט הוסיף כי "מנהיגות אמיתית נמדדת ביכולת לקבל החלטות קשות. תושבי עזה ותושבי ישראל סובלים כבר זמן רב והגיעה העת שהרשות תוביל את כל הפלסטינים לעתיד טוב יותר".