ב"שוברים שתיקה" טענו היום (שישי) בשעות הצהריים כי מנכ"ל הארגון אבנר גבריהו, ואחיה שץ, מנהל מחלקת התקשורת של הארגון, נעצרו על ידי כוחות משמר הגבול בכניסה למצפה יאיר. לדברי הארגון, גם עורך הדין מיכאל ספרד, עו"ד לזכויות אדם, עוכב בידי המשטרה. במג"ב טרם אישרו את הטענות. 



מעצר מנכ"ל ודובר ארגון "שוברים שתיקה"

חבר הכנסת מוסי רז, שלקח חלק בסיור, אמר כי "חיילי צה״ל מקבלים פקודות מהמתנחלים, עברייני קרקע שפלשו למקום באופן לא חוקי. המעורבות של המתנחלים ניכרת בהתנהלותו של צה״ל שעצר את פעילי זכויות האדם, רק בשל הגעתם להתנחלות. צה״ל לא יכול להתנהל על פי בקשתם של המתנחלים. מקרה אזריה מלמד אותנו שלחפיפה בין מתנחלים לחיילים יש השלכות הרות גורל".



לדברי הח"כ ממרצ, "למקום הגיעו 120 פעילים. איך שהם ירדו מהאוטובוס הצבא הגיע ואמר להם שהוא עוצר את מיכאל, אבנר ואחיה".



ח"כ רז בסיור
ח"כ רז בסיור



‏מ"שלום עכשיו" נמסר כי "ברגעים אלה חברינו עצורים, על כך שהדריכו סיור ליד המאחז מצפה יאיר, שממנו יצאו בשבת שעברה פורעים ותקפו באלימות פעילי שלום. על האזור הוטל צו שטח צבאי סגור אד הוק, ומיותר לציין שאף אחד מהמתנחלים שם לא נעצר. למי חשוב להסתיר מהציבור את המציאות בדרום הר חברון?".



מהאגודה לזכויות האזרח נמסר: "מדובר בהוכחה נוספת לכך שהצבא ורשויות אכיפת החוק משרתים את מפעל ההתנחלויות ולא את הדמוקרטיה הישראלית. הצבא והמשטרה מגלים אוזלת יד כנגד אלימות מצד מתנחלים, כפי שקרה בשבוע שעבר בעת שהותקפו פעילי תעאיוש. בנוסף, הם מאפשרים למתנחלים פעם אחר פעם להפר צווי שטח צבאי סגור, אבל מקפידים באדיקות על אכיפת צווים כאשר מדובר במי שמבקר את הכיבוש. מזהים כבר תהליכים?".



משוברים שתיקה נמסר: מעצרם של מנכ"ל הארגון ומנהל מחלקת התקשורת ועיכובו של עו"ד מיכאל ספרד במהלך סיור לימודי בדרום הר חברון צריך להדאיג כל אזרחית ואזרח בישראל שהדמוקרטיה וחופש הביטוי והמחאה יקרים ללבם. מח"ט חברון במעצרים הללו - דווקא במהלך סיור היכרות וסולידריות כנגד המתקפה האלימה של מתנחלים את פעילי תעאיוש בשבוע שעבר - העניקו פרס ותמריץ לבריונות המתנחלים. זוהי עוד הוכחה מצערת לכך שהצבא בשטחים הפך למשרתם של מתנחלים, ושהם המפקדים האמיתיים בשטח.
אבנר גבריהו: "עו״ד מיכאל ספרד, אחיה שץ ואני יצאנו עכשיו ממשטרת חברון לאחר שעיכבו אותנו כדי למנוע סיור במקום בו הוכו עד זוב דם פעילי תעאיוש שבוע שעבר. בניגוד למחט חברון, אנחנו לא נכנעים לאלימות המתנחלים ממצפה יאיר ונחזור לסייר בדרום הר חברון בקרוב מאוד"