מערכת הביטחון סיכלה בסוף השבוע תוכנית לבצע פיגוע חטיפה של חייל, שהגה אסיר ביטחוני כך חשף היום (שני) קצין המודיעין הראשי של שירות בתי הסוהר, (שב"ס) תת גונדר יובל ביטון. ביטון הוסיף כי את החטיפה תכנן מוחמד נאיפה, בכיר בארגון התנזים של הפתח, שנידון ל-13 מאסרי עולם בגין אחריות לרצח 13 ישראלים. את הדברים הוא אמר בכנס המכון למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה.



לדברי ביטון, בשבת האחרונה התקבל מידע על כוונתו של נאיפה להוציא לפועל חטיפת חייל וכוחות מיוחדים ביצעו שורת פעולות על מנת לסכל את החטיפה. "האירוע רק ממחיש כיצד אסירים ביטחוניים ממשיכים לנסות ולפעול מתוך בתי הכלא והם עוד שרשרת של חוליות הטרור שממשיכות לנסות ולפגוע במדינת ישראל", אמר ביטון והוסיף כי "האסירים מנסים להכווין פיגוע חטיפה כדי להשתחרר מהכלא בהינתן בכך שאלטרנטיבה אחרת לא קיימת".

"העימות הפנים פלסטיני משרת אותנו"
 
נאיפה, המרצה את עונשו בכלא גלבוע, נחשב לאחד מבכירי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל. הוא נעצר במהלך האינתיפאדה השנייה, בנובמבר 2002, והורשע בין היתר באחריות לתכנון ושילוח המחבלים שביצעו את הפיגוע בקיבוץ מצר, בו נהרגו גם אם ושני ילדיה, ואת מבצעי הפיגוע ביישוב חרמש בו נהרגו שלוש ישראליות.

ביטון אמר עוד כי אסירים בבתי הכלא ממשיכים כל העת בניסיון להוצאת פיגועים, בדגש על פיגועי חטיפה האסירים, והוסיף כי התנהלותם בבתי הכלא היא בבואה של החברה הפלסטינית. "ארגונים דתיים מול חילוניים, עזתים מול תושבי גדה, יושבי ערים מול יושבי מחנות הפליטים והכפרים. בין כל אחת מהקבוצות שוררת מתיחות גדולה, שנאה ואיבה יוקדת", סיפר ביטון והוסיף, "ישנו עימות פנים פלסטיני שמשרת את האינטרסים שלנו. אנחנו בדיוק בתפרים ובסדקים בין הארגונים ובתוכם והתפקיד שלנו הוא להעמיק את הקרעים לא לתת להם להתחבר".