המשטר הסורי הודיע כי מערכות ההגנה האווירית של צבא אסד הופעלו בעקבות ירי של מספר טילים על ידי מטוסי קרב ישראלים בוואדי אל-עיון שבאזור העיר חמה, כך דיווחה הערב (שלישי) סוכנות הידיעות הסורית סאנא. לפי הדיווח, התקיפה התמקדה בעמדות צבאיות איראניות במחוזות הסוריים של חמאס וטרטוס. "נגרם נזק משמעותי", אמר רמי עבד אל רחמן מהמרכז הסורי לזכויות אדם.  



תקיפה בסוריה

מוקדם יותר פורסמו דיווחים ברשתות הערביות על כך שנשמעו מספר פיצוצים במכון מחקר מדעי של המשטר במסיאף. לפי דיווחים בתקשורת הסורית, בתקיפה ישנו הרוג וארבעה פצועים. בצל האירועים, ביטל הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט את השתתפותו בטקס בו היה אמור להשתתף באריאל 



אזרחים שצוטטו בסוכנות הידיעות סאנא, אמרו כי חלקים מהטילים הישראליים נפלו באזור העיר חומס. גורם צבאי סורי אמר כי המטוסים הגיעו מכיוון לבנון והמטרות היו עמדות צבאיות בחבלים טרטוס וחמה.


ההצהרה של משטר אסד מגיעה לאחר הודעה רשמית של צה"ל, לפיה בצבא תקפו במהלך השנה האחרונה מעל 200 מטרות בסוריה, הקשורות להתבססות האיראנית וניסיונות ההתעצמות של חמאס. בנוסף, צה"ל אף תקף משלוחי נשק שיצאו מאיראן לסוריה. 



הערכת המוצא הראשית כרגע בצה"ל היא כי על אף שלא מזוהות כוונות התקפיות מן המדינות העוינות או מארגוני הטרור, הסיכוי להסלמה, והפוטנציאל להתדרדרות במצב הביטחוני עדיין נותר גבוה מאוד.



בחזית הצפונית, מבחינת סדרי העדיפויות בצה"ל מסכמים כי איראן נותרת במרכז ובראש סדרי העדיפויות. זאת מתוך ההנחה כי האיראנים ימשיכו לנסות לבסס את כוחם בסוריה, גם לאחר סיום מלחמת האזרחים, ובמקביל לכך, ימשיכו לנסות לחמש את חיזבאללה. כמו כן, לאור יציאת האמריקאים מהסכם הגרעין, בצה"ל ימשיכו להתמקד גם בשנה הבאה במעקב אחר ניסיונות איראנים לקדם את הסכם הגרעין.