דובר צה"ל הודיע היום (רביעי) כי מעבר ארז נחסם לתנועה בעקבות הפרת סדר אלימה באזור, שגרמה לנזקים במקום. בהפרת הסדר שהתקיימה אמש בשעות הצהריים, השתתפו בה מאות מפרי סדר שהשחיתו את תשתיות המעבר בצדו הפלסטיני, ולכן יש צורך לסגור את המעבר עד לתיקון הנזקים. עם זאת, תתאפשר כניסה דרך המעבר במקרים הומניטריים שיאושרו באופן פרטני. 



זו אינה הפעם הראשונה שהמעבר נסגר בעקבות הפרות סדר בצידו הפלסטיני. בפעם האחרונה, לפני כשלושה שבועות, החליט שר הביטחון ליברמן לסגור את המעבר בעקבות "אירועים אלימים על הגדר". גם אז נותר מעבר ארז פתוח למקרים הומניטריים בלבד, ונפתח מחדש ב-26 לאוגוסט לאחר התייעצות עם צה"ל, השב"כ, המל"ל ומתפ"ש. 



מעבר ארז הוא מעבר הגבול היחידי בין רצועת עזה לישראל המשמש למעבר בני אדם. הוא ממוקם בצפון רצועת עזה, בסמוך לגדר המערכת של ציר הוברס. במעבר, שכולל גם מתחם כלי רכב, מורשים לעבור בני אדם במקרים הומניטאריים, סוחרים בעלי אישור מת"ק, ישראלים באישור ובתיאום מראש, עיתונאים בעלי תעודה, משלחות באישור מת"ק, ארגונים בינלאומיים ודיפלומטים זרים.



מוקדם יותר הבוקר התייחס יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת אבי דיכטר (הליכוד), לאפשרות של הסדרה ברצועת עזה, שנתקלת בחוסר שיתוף פעולה מצד נשיא הרשות הפלסטינית, ואמר כי "אבו מאזן לא רוצה להיות כמו לבנון וחיזבאללה, להגיע למצב שהוא השליט בעזה שעומד מול העולם עם חזית חיובית שמקרינה אמינות כלשהי, בזמן שהחמאס כמו החיזבאללה יהיה זה ששולט בשטח".