עם כניסת החג: לוחמי צה״ל זיהו חשוד שהתקרב לגדר המערכת וניסה לחבל בה, כך נמסר הערב (ראשון) מדובר צה"ל. עוד נמסר כי "הלוחמים ביצעו ירי ממנו נפצע החשוד, אשר נלקח לטיפול רפואי על-ידי כוחות צה״ל. מאוחר יותר מת החשוד מפצעיו". כמו כן, מוקדם יותר זוהו והועברו לחקירה שלושה חשודים אשר ניסו לחצות את גדר המערכת בצפון רצועת עזה. על החשודים נתפסו שני סכינים.
הדבר מתרחש לאחר שביום שישי האחרון, במהלך צעדת השיבה, משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה דיווח על הרוג ו-94 פצועים, בהם 30 פצועי ירי שנפגעו בעימותים לאורך היום על גבול רצועת עזה. 37 מן הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים ברצועה. עוד דווח, כי כלי טיס של צה"ל תקף עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה בתגובה להשלכת רימון לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת, וכי  עמדת תצפית נוספת של חמאס בדרום הרצועה הותקפה בתגובה לפגיעה בתשתית ביטחונית של צה"ל.
במהלך הפרות הסדר האלימות היום התקהלו אלפי מתפרעים במספר מוקדים לאורך גדר הרצועה והבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ורימון לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. לוחמי צה״ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ופועלים בהתאם להוראות הפתיחה באש.

מוקדם באותו היום, צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל. הפלסטינים דיווחו על שני פצועים מהירי. זוהי התקיפה ראשונה של צה"ל ברצועה אחרי כמעט חודש של שקט יחסי, למרות שבמהלכו נצפו בלוני תבערה מעל יישובי עוטף עזה, וחלקם אף גרמו לשריפות באזור.