פיגוע באזור יהודה ושומרון: ארי פולד בן ה-45 מאפרת נרצח הבוקר (ראשון) באירוע דקירה שהתרחש בצומת גוש עציון, סמוך לקניון הרים, במסגרתו נוטרל המחבל, חליל יוסף עלי ג'ברין בן ה-17 מהכפר יטא, על ידי אזרח נוסף ששהה במקום, זאת לאחר שפולד ניסה אף הוא לנטרלו. כוחות ההצלה שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" שבירושלים, שם נקבע מאוחר יותר מותו.



תיעוד הפיגוע בצומת הגוש. צילום: מצלמות אבטחה

בצה"ל מסרו מיד לאחר האירוע כי "מחבל הגיע לקניון צומת הגוש כשהוא חמוש בסכין, דקר אזרח ופצע אותו. אזרח נוסף שהיה בקניון נטרל את המחבל. כוחות צה"ל פועלים במרחב".



פרמדיקית מד"א, חגלה ארז, סיפרה: "הייתי בקניות בקניון כששמעתי צעקות ויריות בסמוך לכניסה. מיד רצתי למקום וראיתי גבר כבן 40 שכוב ללא הכרה, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים, ודיווחתי למוקד מד"א על האירוע. יחד עם צוותי מד"א וכוח רפואה של צה"ל שהגיעו במהירות למקום, המשכנו את הטיפול הרפואי והוא פונה במצב קשה ולא יציב לבית החולים".



נעמה, עדת ראייה שהזעיקה את המשטרה, סיפרה: "עליתי לקומה העליונה. שמעתי בומים גדולים ולא הבנתי מה זה. רצתי לראות מה קורה וטלפנתי למשטרה. ראיתי את המחבל שוכב על הרצפה כשמאבטח אחד אוחז ברגלו והשני בידו, והוא היה בהכרה מלאה. הוא צעק בערבית ואמרו לו להיות בשקט. בצד השני ראיתי אזרח, שנראה לי מחוסר הכרה, ובהמשך הגיעו כוחות ההצלה והביטחון שטיפלו בו".

הטיפול בפולד בזירה. צילום: יוסי ויצמן, דוברות מד"א
הטיפול בפולד בזירה. צילום: יוסי ויצמן, דוברות מד"א


יונתן, מנהל בית קפה בקניון ביו"ש, הוסיף: "הייתה פאניקה גדולה. שמעתי צרור יריות, פתאום כאוס שלם, ואני צריך להרגיע את העובדים. היו הרבה אנשים, חשבנו שהמחבל נכנס לקניון, ושהמחבל יורה מנשק אוטומטי. היתה פאניקה רצינית, שולחנות על הרצפה, אנשים קמו ורצו למטבח. הוא היה חמוש בסכין, ראיתי ירייה שפגעה לו ביד. ילד בן 16, משהו כזה. זה עצוב, מה אני אגיד לך. עכשיו הבנו שהשגרה חזקה מכל דבר, ובסוף כולם נכנסו חזרה לאכול".

בימים האחרונים חלה עלייה נוספת בניסיונות של הפלסטינים לבצע פיגועים, הן דרך טרור הבלונים והן דרך ניסיונות לבצע פיגועי דקירה. לפני כשבועיים שלף מחבל סכין והתקדם לעבר לוחמי צה"ל בחסם גבעת אבות שבחברון, אך נוטרל על ידי הלוחמים, שהגיבו בירי לעברו.



כמו כן, סוף השבוע האחרון היה מתוח וכלל הרבה מאוד ניסיונות של הפלסטינים להפר את הסדר. מדובר בעלייה במספר הניסיונות לבצע פיגועים. גורמים ביטחוניים אמרו ל”מעריב־השבוע” כי “הסיכויים להתקדמות במשא ומתן להסדרה קלושים ביותר, והנתונים בשטח מראים שאנו הולכים ומתקרבים במהירות להסלמה ביטחונית נוספת”.



לעומת שבועות של נסיגה במספר הפלסטינים שהגיעו להתעמת עם כוחות צה”ל, בסוף השבוע שוב נרשמה עלייה וההערכה הוא שבאירועים השתתפו בין 13 ל־15 אלף איש. גם בשעות הלילה התעמתו מאות פלסטינים עם כוחות הביטחון על מנת לנסות ולחבל בגדר.



כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה התרחש פיגוע בצומת הגוש. בנובמבר האחרון נפצעו שני בני אדם בפיגוע דריסה במקום, לאחר שהמחבל, עז א-דין עלי אבו רמישאן כרג'ה בן ה-17, תושב חלחול שליד חברון, דרס גבר בן 35 שנפצע באורח קשה. לאחר מכן, יצא מרכבו חמוש בסכין ורץ לעבר כוח צה"ל בנקודה. הכוח פתח בירי לעבר המחבל שנפצע אנושות.



אזור הפיגוע. צילום: עמיחי בן דוד/TPS
אזור הפיגוע. צילום: עמיחי בן דוד/TPS


האמבולנס בביה"ח שערי צדק. צילום: אסתי דזיובוב/TPS
האמבולנס בביה"ח שערי צדק. צילום: אסתי דזיובוב/TPS