רימון המחובר לבלון אותר היום (שני) בין רעים לאורים על כביש 234 בדרום. במהלך פעילות אכיפה בכביש 232 זיהו מתנדבי אגף התנועה בלון המתעופף כשאליו מחובר חפץ חשוד, לאחר שהבלון הורד הבחינו כי מדובר ברימון נצור. מיד לאחר בוצעו פעולות לבידוד הזירה ובמקביל הוזעקו כוחות נוספים לסיוע, בהם חבלן, על מנת לטפל בחפץ הבעייתי. הכביש נסגר לתנועת כלי רכב וציבור הנהגים מתבקש להישמע להוראות השוטרים ולנסוע בדרכים חלופיות.



כלי טיס וטנק של צה"ל תקפו ביום שישי שתי עמדות של חמאס לאורך רצועת עזה בתגובה למספר רימונים ומטענים שהושלכו לעבר לוחמי צה"ל במהלך הפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת. בנוסף, קצין צה"ל נפצע באורח קל מרסיסי מטען צינור שהושלך. לקצין הוענק טיפול רפואי בנקודה. שלושה פלסטינים נהרגו בעימותים עם צה"ל ברצועת עזה, בהם ילד בן 12, ומאות נפצעו, כך דיווחו מקורות פלסטינים. 

בתוך כך, צרור בלונים עם פתילים אותר בשעת בוקר מוקדמת ביום שישי בגן משחקים בקרית גת. באותה השעה לא היו ילדים במקום ולא נגרם נזק. הבלונים טופלו על ידי חבלן במקום. כמו כן, מוקדם יותר, בלון תבערה נחת בשטח חקלאי בישוב בשדות נגב וטופל אף הוא על ידי חבלן. מהמשטרה נמסר לאחר האירוע כי יש להרחיק אזרחים מפריטים חשודים בדמות בלונים ועפיפונים שמקורם לא ידוע, ולהשאיר את הטיפול לחבלן המשטרה המיומן.