הסערה המדינית סביב התקיפה הישראלית בסוריה, שבמהלכה הופל המטוס הרוסי, שמה בצד את תוצאות התקיפה עצמה. חברת ImageSat International (ISI פרסמה הערב (רביעי) דוח מודיעיני שביצעה, ובו תמונות ראשונות מהתקיפה. בצילומי הלוויין נראה כי מבנה, שעל פי אנשי החברה שימש כמחסן תחמושת. בתמונה נראה המבנה עומד במקומו רק לפני שנה וחצי ואילו כעת נראה שיש שם הריסות. 



חברת צילומי הלוויין צילמה גם את שבריו של מטוס איראני שככל הנראה שימש להברחת נשק מאיראן לחיזבאללה. המטוס נפגע בתקיפה בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק. המטוס, בואינג 7474, ככל הנראה שייך לחברת פארס אייר קשם.



שברי מטוס איראני שהותקף בנמל התעופה של דמשק. צילום: http://www.imagesatintl.com
שברי מטוס איראני שהותקף בנמל התעופה של דמשק. צילום: http://www.imagesatintl.com



בתוך כך, למרות דבריו של הנשיא ולדימיר פוטין, לפיה ישראל לא הפילה את המטוס, עדיין יש מתיחות בין המדינות. דקות לפני כניסת יום הכיפורים שוחח פוטין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהביע צער בשם מדינת ישראל על מותם של החיילים הרוסים ואמר שהאחריות להפלת המטוס מוטלת על סוריה. 



רה"מ נתניהו ציין את החשיבות של המשך התיאום הביטחוני בין ישראל לרוסיה, שהצליח למנוע אבדות רבות משני הצדדים בשלוש השנים האחרונות.


נתניהו אמר כי ישראל נחושה לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ואת ניסיונותיה של איראן, שקוראת להשמדת ישראל, להעביר לחיזבאללה נשק קטלני נגד ישראל. כמו כן, ראש הממשלה הדגיש כי ישראל נכונה להעביר לרוסיה את כל הפרטים הנחוצים לתחקור האירוע, והציע לשלוח את מפקד חיל האוויר למוסקבה כדי להעביר את מלוא הפרטים הנחוצים.



הקרמלין הודיע היום כי ראשי משרד ההגנה הרוסי ממתינים לביקורו של מפקד חיל האוויר הישראלי, עם המידע שהבטיח ראש הממשלה נתניהו. בהודעה נאמר, כי מומחים מטעם משרד ההגנה במוסקבה יבחנו את המידע שיועבר, והדגישו כי יש בידיהם מידע לגבי כל כלי הטיס שהיו באזור בכל שנייה בה התכוון מטוס התובלה הרוסי לנחות, עד להתרסקותו לחופי סוריה.



דובר הקרמלין, דימטרי פסקוב, אמר במסיבת עיתונאים כי "הנשיא פוטין מתבסס על מידע אלקטרוני ובו כל דקה ושנייה הנוגעת במטוסים שחגו באזור, במיוחד לגבי המטוס הרוסי עצמו, שהגיע למשרד ההגנה". פסקוב הוסיף עוד, כי מוסקבה תלמד את הנתונים שיועברו על ידי מפקד חיל האוויר הישראלי. "טרם קיבלנו מידע מישראל", הוסיף הבכיר הרוסי. "כמובן, כאשר נקבל אותו המומחים שלנו יבחנו אותו".



עוד דווח בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס כי בעקבות התקרית, רוסיה תציב מערכות הגנה חדשות בבסיסים הרוסיים בחמיימים ובטרטוס כדי להגביר את בטחון הכוחות הרוסיים בסוריה.



ברוסיה לא מתכוונים לוותר על עונש לאחראים להפלת המטוס. חיילים בצבא הסורי, שהיו מעורבים בתקלה, נעצרו ונחקרו, כך דיווחו כלי תקשורת המזוהים עם המשטר. על פי דיווחי האופוזיציה, לוחמים מגדוד הגנה אווירית בלטקיה נעצרו על ידי כוחות של משטרה צבאית רוסית וסורית משותפת.