המתיחות בין ישראל לרוסיה בעקבות הפלת המטוס הרוסי נמשכת ובירושלים עושים מאמצים להרגיע את המצב. דובר צה"ל הודיע הערב (רביעי) כי מחר תצא למוסקבה משלחת של צה"ל, בראשות מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין. בתוך כך,  נשיא סוריה, בשאר אסד, שלח מכתב לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בו הביע את תנחומיו על מותם של 15 החיילים הרוסים באירוע הפלת המטוס הרוסי. אסד כתב במכתבו כי התרסקות המטוס הרוסי ליד בסיס חיל האוויר חמיימים היא "תוצאה של הבריונות הישראלית". לדבריו, "התאונה המצערת היא תוצאה של חוצפה ובריונות ישראלית ידועה והיא משתמשת באמצעים מלוכלכים כדי להשיג את מטרותיה השפלות ולמען ביצוע תוקפנותה באזורנו".


המשלחת תציג את תמונת המצב של האירוע על כלל היבטיה כולל המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה"ל אודות האירוע. כמו כן יציגו את המשך הניסיונות האיראניים להעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה ולהתבססות בסוריה. אל מפקד חיל האוויר יצטרפו ראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל, תת-אלוף ארז מייזל וכן קצינים נוספים מאגף המודיעין, חיל האוויר ואגף המבצעים.

יציאת המשלחת באה בעקבות הפלת מטוס האיליושין הרוסי, על ידי מערך ההגנה של צבא סוריה, שאירעה במהלך התקיפה הישראלית בעיר הנמל לטקיה. בתחילה טענו הרוסים שישראל אחראית להפלת המטוס, אולם לאחר מכן התברר שהסורים עשו זאת. הנשיא פוטין ניקה את ישראל מאשמה ואמר כי מדובר בתוצאה של שרשרת טעויות. 

הקרמלין הודיע היום כי ראשי משרד ההגנה הרוסי ממתינים לביקורו של מפקד חיל האוויר הישראלי, עם המידע שהבטיח ראש הממשלה נתניהו. בהודעה נאמר, כי מומחים מטעם משרד ההגנה במוסקבה יבחנו את המידע שיועבר, והדגישו כי יש בידיהם מידע לגבי כל כלי הטיס שהיו באזור בכל שנייה בה התכוון מטוס התובלה הרוסי לנחות, עד להתרסקותו לחופי סוריה.

דובר הקרמלין, דימטרי פסקוב, אמר במסיבת עיתונאים כי "הנשיא פוטין מתבסס על מידע אלקטרוני ובו כל דקה ושנייה הנוגעת במטוסים שחגו באזור, במיוחד לגבי המטוס הרוסי עצמו, שהגיע למשרד ההגנה". פסקוב הוסיף עוד, כי מוסקבה תלמד את הנתונים שיועברו על ידי מפקד חיל האוויר הישראלי. "טרם קיבלנו מידע מישראל", הוסיף הבכיר הרוסי. "כמובן, כאשר נקבל אותו המומחים שלנו יבחנו אותו".

בתוך כך, נשיא סוריה, בשאר אסד, שלח לפוטין מברק תנחומים בעקבות מות 15 אנשי צוות המטוס שהופל. "בשם העם הסורי, אני שולח לך את תנחומי על התרסקות המטוס בים התיכון", כתב הנשיא הסורי. הוא גכם הביע תקווה שהטרגדיה לא תעצור את המלחמה של שתי המדינות בטרור. אסד לא שכח להאשים את ישראל ואמר כי הפלת המטוס היא תוצאה של השחצנות הישראלית.

ואילו הטלוויזיה הסורית פרסמה הערב צילומים ממקום התקיפה בלטקיה, בה נראה בניין הרוס, ככל הנראה מחסן התחמושת שהופצץ על ידי ישראל.