למעלה מ-20 אלף פלסטינים מתקהלים החל משעות אחר הצהריים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה, במסגרת ההפגנות המכונות "צעדת השיבה". הם השליכו רימונים ומטענים במספר מוקדים, וכן הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. אין נפגעים ולא נגרם נזק. "לוחמי צה״ל מגיבים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש", כך נמסר הערב (שישי) מדובר צה"ל. עוד נמסר כי לוחמי צה״ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. שני רחפנים נפלו בשטחי הרצועה, ומדובר צה"ל נמסר כי אין חשש לדליפת מידע מסווג.



בתוך כך, כלי טיס של צה"ל ביצע שתי תקיפות ברצועת עזה בתגובה למספר רימונים ומטענים שהושלכו לעבר לוחמי צה"ל במהלך הפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת. בנוסף, כוחות צה"ל זיהו מספר חשודים שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה, ומיד לאחר מכן ברחו בחזרה לשטח רצועה.
 
במקביל, משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי שבעה נהרגו במהלך ההפגנות וכי למעלה מ-506 נפגעו. על פי הדיווחים, בין ההרוגים ילד כבן 12. הצוות העליון המארגן את "צעדות השיבה" סיכם את יום העימותים והכריז כי נושאו של יום ההפגנות ביום שישי הבא יהיה "יום השישי של ההתמדה והעמידה האיתנה.