על הכוונת: רס"ן אביחי אדרעי, המשמש כדובר צה"ל בערבית, התפרסם בעולם הערבי בין היתר בעקבות הופעותיו בכלי התקשורת השונים ופעולותיו ברשתות החברתיות. כעת, מדווח פרשן "מעריב סופהשבוע" ג'קי חוגי כי אדרעי זכה לאיומים מצד תומכי חיזבאללה, שפרסמו את כתובת ה-IP שלו, מספרו האישי ואת הדפדפן שלו. עם זאת, מציין הפרשן, אף אחד מהפרטים שפורסמו אינו נכון.



בפוסט נכתב, בין השאר, בעברית קלוקלת: "הקואורדינטות שלך בידיים שלנו. אם תנסה, נחזיר אותך, אם תשכח את זכרך"' בצירוף איומים להורגו בשפה הערבית. 



לפני כשבועיים התייחס אדרעי לנאומו המאיים של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בו טען כי לחיזבאללה יש טילים מדויקים שיכולים לשנות את המשוואה מול ישראל. אדרעי, בתגובה, אמר כי הוא "מדבר בשפה מאיימת, אבל זוכר היטב את 2006".

זו אינה הפעם הראשונה שאדרעי נמצא בעין הסערה בעולם הערבי בעקבות תפקידו כדובר צה"ל. בחודש יוני האחרון פורסם כי אדרעי זכה להאשטאג לכבודו: "#תחרימו_את_אביחיאדרעי" (#قاطعوا_افيخاي_ادرعي). ככל הנראה, לא היה זה אירוע מיוחד שהביא לתסיסה נגדו ברשת, אולם ראוי לציין כי השימוש שעשה בפסוקים מהקוראן כבר בתחילת הרמדאן הרגיזו מוסלמים רבים, שאחדים אף קראו לו בלעג “השייח' אדרעי". 

את הקמפיין הובילו פעילים מסוריה ומלבנון, בהם כאלה בעלי רבבות עוקבים. לטענתם, אדרעי, לו עוקבים רבים בעולם הערבי, בעיקר צעירים, מנצל זאת כדי להפיץ את "התעמולה הישראלית".
מאז שהחל הקמפיין, השתמשו יותר מ־5,000 פעילים ערבים בהאשטאג נגד אדרעי, גולשים אחרים ביקשו לא להגיב לאדרעי, ופעילים רבים פרסמו תמונות שבהן הראו כי חסמו אותו בטוויטר, ודרשו מאחרים לעשות כמותם. כך למשל, העיתונאי הלבנוני ד"ר סאמר חליפה צייץ: "עשיתי 'בלוק' לפרצוף של הבן כלב הזה".