בתום התייעצות ביטחונית עם גורמי הביטחון הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה מ-9 ל-6 מייל ימי. ממשרד הביטחון נמסר כי ההחלטה הגיעה בעקבות ההתפרעויות האלימות בסוף השבוע על הגדר, הניסיונות לפגוע בכוחות צה"ל ולהוציא משטי התרסה. ליברמן אף הנחה להיערך לקראת נקיטת צעדים נוספים במידה והאירועים האלימים ימשכו. ההחלטה מגיעה כיומיים לאחר ההודעה על תגבור הכוחות של צה"ל בדרום הארץ ופריסת סוללות של מערכת "כיפת ברזל".



כזכור, אמש קרא ליברמן לחמאס למנוע את הפרות הסדר על הגדר ואיים כי אם ימשיכו ההתפרעויות וההצתות, לישראל לא תהיה ברירה אלא להגיב ולפעול צבאית ברצועה. "עברנו את חודש חגי תשרי בדיוק כפי שתכננו, ללא התלקחות ותוך גביית מחיר כבד מהמתפרעים בגבול עזה", כתב ליברמן בטוויטר. "אחרי החגים הגיע. ואני אומר לראשי החמאס: קחו את זה בחשבון. תודה לחיילי צה"ל".

 
אולם, אזהרותיו של ליברמן לא נענו, ואמש הפרו אלפי פלסטינים את הסדר סביב רצועת עזה זה שבוע נוסף. כ-20 אלף פלסטינים התפרעו במספר מוקדים לאורך הגדר, הבעירו צמיגים והשליכו עשרות מטענים, רימונים ואבנים לעבר כוחות צה"ל באזור גדר המערכת במסגרת "צעדות השיבה". 
 
מדובר צה"ל נמסר כי תוך כדי האירועים, 10 חשודים אף חדרו לשטח הארץ, יידו רימונים וחזרו לרצועה. בתגובה לכך, לוחמי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש, וכלי טיס של חיל האוויר אף תקפו שתי מטרות ברצועה.

הפלסטינים מדווחים מצדם כי עד כה שלושה מפגינים, נהרגו, בהם ילד בן 12, וכ-124 נזדקקו לטיפול רפואי, בהם פראמדיק ועיתונאית. הרמטכ"ל גדי איזנקוט סייר בגזרה לקראת האירועים והביע את הערכתו הרבה "לכוחות הלוחמים ולמפקדים, שפועלים מידי יום אל מול אתגרי הביטחון ברצועת עזה ומאפשרים לתושבים לחיות את חייהם בביטחון".