עימותים בין כוחות צה"ל לבין תושבי הכפר שוויכה שליד טול כרם, במהלך החיפושים אחר המחבל שביצע הבוקר (ראשון) את הפיגוע באזור התעשייה בברקן, כך מדווחים הפלסטינים. כוחות רבים של צה"ל מבצעים סריקות אחר אשרף נעאלוה בן ה-23. בתוך, כך, כוחות הביטחון עצרו את אחיו של המחבל ובשב"כ בודקים האם ידע על כוונתו לבצע פיגוע, האם היה שותף והאם סייע בהימלטות ובבריחה שלו.


פעילות צה"ל בכפר שוויקה

תיעוד אירוע הירי בשומרון: היורה נמלט מהמפעל עם הנשק, רגעים ספורים אחרי הירי

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט הגיע היום אל זירת הפיגוע באזור התעשייה ברקן וקיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מתאם הפעולות בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב וראש המנהל האזרחי, תת-אלוף בן חור אחוות. מפקד החטיבה המרחבית "אפרים", אלוף-משנה עידן כץ, סקר את עיקרי האירוע והמאמצים המבצעיים לאיתור המחבל. הרמטכ"ל הנחה על תגבור הכוחות ומאמצי ההגנה השונים וכן על המשך פעילות עצימה לאיתור ולכידת המחבל ובהמשך תחקיר על נסיבות האירוע.

פיגוע ירי בברקן


דובר צה"ל מוסר כי "כוחות צה״ל ושב״כ ממשיכים במצוד אחר המחבל אשרף וליד סלימאן נעאלוה, שרצח בפיגוע ירי את קים יחזקאל-לבנגרונד וזיו חג'בי זכרונם לברכה ופצע אזרחית נוספת באיזור התעשייה ברקן. לוחמי צה"ל הגיעו לביתו של המחבל בכפר שוויכה שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", מיפו את המבנה וביצעו תחקורים ומעצרים של חשודים בסיוע למחבל.  במקביל ממשיכים מאמצי הסריקות במרחב. כוחות צה"ל ושב"כ ימשיכו לפעול לתפיסת המחבל ולשמירה על ביטחון התושבים במרחב, תוך הגברת המאמץ המבצעי והמודיעיני".


מעדויות של אנשים במקום הפיגוע, נעאלוה הגיע לבד כשהוא חמוש ברובה סער ופתח בירי. על פי העדויות מהמקום, המפגע הוזמן לתקן תקלה במשרד, ולאחר שטיפל בה, ירד להביא את נשקו ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום. במשטרה, בשב"כ ובכוחות הצבא מנסים לאתרו ובדקו האם הגיע למקום עצמאית או האם קיבל סיוע מאדם נוסף. לפי גורמים במפעל, העובד הגיע סמוך ל-7:30 ואם היה מגיע יותר מאוחר, האסון היה כבד יותר.



בפיגוע נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 28 מאריאל, נשואה ואם לתינוק, וזיו חג'בי, בן 35 מראשון לציון, נשוי ואב לשלושה.