כוחות צה"ל והשב"כ ממשיכים זה היום השלישי במאמצים לאיתור המחבל אשרף נעלאוה, רוצחם של קים לבנגרונד־יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל. הסריקות אינן מתמקדות רק בכפר שוויכה, שבו מתגוררת משפחתו, אלא גם בכפרים נוספים במרחב. בשלב זה, לא ידוע על התקדמות מהותית, ובצה"ל צפויים לבצע
מעצרים נוספים במטרה להשיג מודיעין שיכול לעזור בסריקות ולענות על השאלה מהיכן השיג המפגע את הנשק.

גם בערוצים שבין צה"ל למנגנוני הביטחון הפלסטיניים מתקיים תיאום מלא במאמץ לאתר את המחבל ולעצור אותו. במערכת הביטחון משוכנעים כי בסופו של דבר יבצע המפגע טעות שתוביל לתפיסתו. בצה"ל מעריכים כי על מנת להיעלם בשטח, הוא היה זקוק לסיוע, ולכן חלק מרכזי בתהליך החקירה הוא לנסות להבין את מפת הקשרים והמכרים שלו. בשלב הראשון חקרו בשב"כ את בני משפחתו, אבל כפי שמסתמן, לפחות בשלב הזה, נראה כי הם לא ידעו על כוונתיו לבצע את הפיגוע. 

בתוך כך, נודע כי מצרים לא תתווך בתהליך הפיוס הפנים־פלסטיני ללא שיתוף פעולה מצדו של אבו מאזן. ראש המודיעין המצרי יגיע לסבב ביקורים בישראל, ירדן ורמאללה, ויעביר מסר למנהיג הפלסטיני ולפיו אם הוא ימשיך בהתנהלותו הנוכחית, קהיר תסיר את ידיה מהמו"מ בין הרשות לחמאס - כך לפי העיתון "אל ערבי אל ג'דיד".


עבאס כמאל, ראש המודיעין המצרי, יערוך סבב ביקורים בתל אביב, ירדן ורמאללה. לדברי מקורות שצוטטו בדיווח, מטרת הביקור היא לפתור כמה סוגיות מפתח במטרה לקדם את ההסדרה בין ישראל לחמאס ולהביא לפתרון המשבר ההומניטרי ברצועה. 

עימותים בגבול רצועת עזה. צילום: רויטרס


בסוף השבוע האחרון חשף בכיר חמאס כי ישראל הסכימה לסייע בפתרון משבר החשמל ברצועת עזה, אך טען כי הרשות הפלסטינית היא זו שפוגעת במאמצים לשיפור המצב. סגן ראש המחלקה המדינית של חמאס אסאם אלדליס אמר כי קטאר העבירה מימון שיאפשר את המשך הפעלת תחנות הכוח ברצועה. לדבריו, הכסף הועבר לרצועה דרך האו"ם. 

אתמול החלה ישראל להעביר סולר לרצועה. למרות התנגדות אבו מאזן, נכנסו לרצועה שש משאיות במימון קטארי, שאמורות להגדיל באופן ניכר את שעות החשמל ברצועה, לעת עתה למשך חצי שנה. בד בבד, נראה כי החמאס מתגמש במשא ומתן עם ישראל. במהלך השיחות עם המודיעין המצרי, הוא הנמיך את רף הדרישות תמורת עצירת התהלוכות ובלוני התבערה. "אנחנו לא דורשים הרבה", אמר בכיר בארגון, "אלא הקלות הומניטריות בלבד. אנחנו מבינים שנמל ושדה תעופה זה לא לעכשיו". 

כזכור, אשתקד הטיל אבו מאזן שורה של סנקציות כלכליות ופיננסיות על הרצועה, כחלק ממאמציו לאלץ את ארגון הטרור לוותר על השליטה ברצועה. בכיר חמאס ברצועה ח'ליל אל־חיה אמר אתמול כי ההפגנות השבועיות לאורך הגבול עם ישראל יימשכו עד שיוסר המצור מעזה.