הסולר לא כיבה את האש: למרות המאמצים להגיע להסדרה בין ישראל לחמאס, והעברת מכליות סולר לתחנת הכוח לרצועת עזה, גם סוף השבוע הזה הביא להפגנות ענק על גבול גדר המערכת. בין 15 ל-20 אלף פלסטינים מתפרעים בשעה זו סמוך לגדר, כשהם מנסים לפרוץ לשטח ישראל, ומטילים רימונים ומטענים לעבר ישראל. בנוסף לכך, באזור עוטף עזה פרצו כ-10 שריפות כתוצאה מנחיתת בלוני תבערה.



במהלך ההתפרעויות אירע אירוע חמור בו מחבלים הצליחו לפעור חור בגדר המערכת באמצעות מטען חבלה, וכ-20 מה חדרו לשטח ישראל והתקרבו לעבר עמדה צבאית, בתגובה לכך בוצע ירי הרחקה שכתוצאה ממנו חלקם חזרו לעומק הרצועה, אך מספר מחבלים המשיך להתקרב לעמדה הצה"לית, והם נורו ונהרגו, כאשר חבריהם מבריחים את גופותיהם חזרה לרצועת עזה. 



בעקבות האירוע החמור, הודיע שר הביטחון אביגדור ליברמן כי הוא הורה להפסיק את העברת הסולר לרצועת עזה. בהודעת שר הביטחון נאמר כי "בשעות הבוקר עברו ארבע מכליות סולר מישראל לרצועת עזה. לאחר מכן החלו התפרעויות קשות שכללו השלכת מטענים, הפרחת בלוני תבערה ואף ניסיון חמור לפרוץ את הגבול ולפגוע בחיילי צה"ל. ישראל לא תסבול מצב, שבו מצד אחד מתאפשרת כניסת מיליות דלק לעזה ומנגד מופעלים טרור ואלימות כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. כמו כן, ארגון חמאס ממשיך לברך על כל פיגוע טרור ומעודד את הפלסטינים, תושבי יהודה ושומרון, לבצע פיגועים נגד אזרחי ישראל.


לאור כל זאת, החליט שר הביטחון ליברמן על הפסקת הזרמת הדלקים לעזה לאלתר".



נפגע מרימון גז. איסמעיל הנייה
נפגע מרימון גז. איסמעיל הנייה




למרות ניסיונות ההרגעה שבוע של פיגועים


 

הפלסטינים, מצידם מדווחים על שישה הרוגים ועוד 112 פצועים בעימותים, בהם גם מנהיג החמאס איסמעיל הנייה - שנפגע ברגלו מרימון גז, 20 ילדים, שש נשים וחמישה בורח קשה. אירועים אלה מצטרפים לשבוע מתוח ביטחונית, כאשר ביום ראשון אשרף נעאלווה, ביצע פיגוע ירי באזור התעשייה ברקן, בו נרצחו שני קים יחזקאל וזיו חג'בי, ובנוסף לכך אתמול נפצע חייל מילואים באורח בינוני בפיגוע דקירה שאירע בצומת החטיבה המרחבית שומרון.



האירועים קורים למרות הניסיונות להגיע לרגיעה במצב, בדגש על העברת מכליות סולר לרצועת עזה - ללא תיאום עם הרשות הפלסטינית. מטרת העברת הסולר הייתה להביא לרגיעה בגבול עם רצועת עזה, ולמנוע משבר הומניטרי בה. הסולר ממומן על ידי ממשלת קטאר שהייתה חלק אינטגרלי במגעים, יחד עם מצרים והאו"ם. ברמאללה זעמו על העברת הסולר, והרשות הפלסטינית אף הודיעה לאו"ם כי היא לא תשתף יותר פעולה עם שליח הארגון לאזור, ניקולאי מלדנוב, בשל מה שהיא הגדירה כעקיפת ריבונותה.