ישראל, סוריה והאו"ם הסכימו לפתוח את מעבר קוניטרה ברמת הגולן ביום שני הקרוב, כך אמרה הלילה (שבת) שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי. היילי ציינה בהודעתה כי הפתיחה "תאפשר לאו"ם להגביר את מאמציו לשמירת השקט באזור רמת הגולן". מעבר קוניטרה נסגר במהלך מלחמת האזרחים בסוריה, לאחר שהמורדים כבשו את האזורים בעבר. המעבר, שהיה חשוב בעיקר להעברת סחורות תפוחים ושימש גם מעבר לכלות דרוזיות, שעברו לחיות עם המשפחות החדשות שלהן, יחזור לפעול.

כבר בחודש שעבר הודיע שר הביטחון, אביגדור ליברמן, על השלמת ההכנות לפתיחת המעבר, כאשר ביקר במקום. במהלך הסיור אמר: "אנחנו נמצאים ליד שער קוניטרה. אמרנו שאין לנו עניין בהתערבות במלחמת האזרחים בתוך סוריה. מעולם לא התערבנו, ומה שמעניין אותנו זה להבטיח את בטחון ישראל. עצם העובדה שהגענו לשער אלפא, ומבחינתנו, גם כוח אונד"וף התחיל לסייר בסיוע צה"ל, זה אומר שאנחנו מוכנים לפתיחת המעבר כמו שהיה קודם. כרגע הכדור נמצא במגרש הסורי.
 
עוד הוסיף ליברמן במהלך ביקורו: "מבחינת היכולת להעביר את המעבר, גם מבחינה ביטחונית, הכל מוכן וסגור. מה שכן, אנחנו נקפיד על כל סעיף וסעיף בהסכם ההפרדה מ-74. אנחנו בודקים את עצמנו יום יום, נמצאים בקשר יומיומי עם חיילי אונדו"ף שנמצאים פה ופועלים, עושים פתיחת ציר. אני מקווה שהחיים יחזרו למסלולם, לשגרה ולנורמליות".