ערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) התקיים הלילה (חמישי) במלון הילטון מידטאון בניו יורק, בסימן "70 שנה של גבורה ותקווה", עם כ-1,200 אורחים מכל ארה"ב, ביניהם פילנתרופים ואנשי עסקים מהמשפיעים בכלכלת ארה"ב. הרמטכ"ל גדי איזנקוט, היה צפוי להיות האורח המרכזי באירוע, אולם ביטל את הגעתו בעקבות ההסלמה בדרום וחזר לישראל.



אישים מוכרים שנכחו באירוע היו בין היתר דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, דני דיין, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, אלוף מיקי אדלשטיין, נספח צה"ל בארה"ב, אלוף (מיל') מאיר כלפי-אמיר, מנכ"ל FIDF ועוד הרבה נוספים. בין האורחים נכחו גם 30 חיילים וקצינים מכלל יחידות צה"ל.



הזמרת שירי מימון, אשר כיכבה לאחרונה במחזמר 'שיקאגו' בברודווי, הופיעה יחד עם חיילי הלהקה הצבאית וכן שרה שני שירים מתוך הרפרטואר שלה. ערב ההצדעה השנתי בניו יורק הוא אירוע גיוס התרומות המרכזי והגדול ביותר של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב. השנה, נתרמו למען רווחת חיילי צה"ל כ-32 מיליון דולר במהלך האירוע, שהם כ-117 מיליון שקלים. 



גם שירי מימון הגיעה. צילום: שחר עזרן



"מאז הקמתה לפני 70 שנה, מדינת ישראל נלחמת על זכותה לחיות כמדינה חופשית במזרח התיכון", אמר מנכ"ל ארגון FIDF, אלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר. לדבריו, "כמדינת סטראט-אפ אמיתית, ישראל לא רק שורדת אלא גם משגשגת עם הישגים וחידושים אדירים שתורמים לא רק לאזרחיה אלא גם לשאר העולם. הצלחתה של מדינת ישראל מושתתת על גורמים רבים אך בעיקר על שני עמודי תווך: צבא חזק, שהוא אחד מהצבאות הטובים בעולם, עם קוד המוסר והאתיקה הגבוהים ביותר, והקשר החזק בין ישראל לארה"ב. עמידה איתנה ביחד היא הדרך העוצמתית ביותר להמשיך לשגשג, לפרוח ולהתמודד עם האתגרים העתידים לבוא".



תא"ל טל קלמן, ראש החטיבה האסטרטגית באגף התכנון ורמ"ט חיל האוויר לשעבר, דיבר במהלך הערב על תרגיל ה"ג'וניפר קוברה" של מערך ההגנה האווירית הישראלי ביחד עם הצבא האמריקאי. תרגיל זה היה שיתוף הפעולה הגדול ביותר של צה"ל עם כוח זר שהתבצע בתחילת השנה. סרן אור, האישה הראשונה לפקד על סוללת טילי פטריוט, הצטרפה אליו גם היא. הקצינה הייתה אחראית על יירוט המטוס והכטב"ם הסורים שחדרו לשטח ישראל בחודש יולי האחרון.



משלחת צה"ל לערב ההצדעה השנתי. צילום: שחר עזרן



במשלחת צה"ל נכחו גם סמ"ר בר, פרמדיק המטפל באזרחים סורים פצועים לאורך הגבול עם ישראל במסגרת מבצע "שכנות טובה" של צה"ל, רס"ן אור בן יהודה (ליבני) ששירתה ביחידת קרקל וקיבלה צל"ש על סיכול חדירת 23 מחבלים בגבול מצרים בשנת 2014 ואף נפצעה בתקרית, ואמה של אור, פרופ' דינה בן יהודה, אשר בעצמה קיבלה את צל"ש הרמטכ"ל על פעולותיה להקמת תשתית מערך הנפגעים של צה"ל במהלך מלחמת יום הכיפורים.



ארגון ידידי צה"ל בארצות הברית ובפנמה (FIDF) הוא ארגון ללא מטרת רווח הפועל בארצות הברית כבר 37 שנים, והוקם על ידי ניצולי שואה שהיגרו לאמריקה. מטרת הארגון היא דאגה לרווחת החיילים והחיילות שמשרתים בצה"ל, למשפחותיהם ולמשפחות השכול. לארגון 20 סניפים ברחבי ארה"ב ופנמה, והוא מגייס מידי שנה מעל 100 מיליון דולר לרווחת חיילי צה"ל .הארגון פועל במספר תחומים מרכזיים אשר תומכים בחיילים ותורמים לעיצוב דמותה של החברה הישראלית: פעילות חינוך ותרבות לחיילים, תוכנית המלגות IMPACT, סיוע כלכלי לחיילים ממשפחות מעוטות יכולת, סיוע ותמיכה למשפחות השכולות, דאגה לרווחת החיילים הבודדים, מתן עזרה לחיילים הפצועים, מימון שבועות נופש מבצעי ליחידות לוחמות, שיפוץ והקמת מבני רווחה.