לאחר חודש יחסית שקט, הגיע היום (שני) שוב ניסיון פיגוע כנגד כוחות הביטחון, שהסתיים, למרבה המזל, ללא נפגעים ישראלים. על פי תחקיר ראשוני בשטח, פלסטיני הגיע לעבר מספר חיילים ששהו באזור צומת נבי אליאס בקרית ארבע, ובזמן שהם עומדים ביחד, שלף סכין וניסה לדקור את אחד מהם. החיילים הגיבו במהרה, ירו בו עוד לפני שהצליח לבצע את זממו, וניטרלו אותו. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון.



כאמור, המחבל ניסה לדקור את קצין וקבוצת חיילים. ואף ניסה לפתוח דלתות של מכוניות בהם שהו אנשים. לוחם גולני שהיה בעמדה שנמצאת שם, פגע בו לפני שהצליח לבצע את זממו. במערכת הביטחון היו מרוצים מתגובת הלוחם, וציינו כי מדובר בתגובה מאוד מהירה שסיכלה למעשה פיגוע ונפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי "לוחם צה"ל סיכל את ניסיון הפיגוע לאחר שזיהה מחבל מנסה לדקור אזרחים וקצין צה"ל, הלוחם הגיב בירי ונטרל את המחבל, שפונה לקבלת טיפול רפואי. אין נפגעים לכוחותינו".

כזכור, לפני כחודש, נפצע חייל צה"ל באורח קל בפיגוע דקירה שהתרחש סמוך למערת המכפלה בחברון. החייל וכוח נוסף שהיה במקום הגיבו בירי ונטרלו את המחבל. במהלך האירוע לקח החייל, המשרת במנהל האזרחי, חלק בסיור עם קצינה נוספת. לאחר ניסיון הדקירה הוא התרחק מהמחבל, ירה לעברו והרג אותו.